Praktyka ogólnopedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-2JAH |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ogólnopedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok PiW NJ Przedmioty obowiązkowe - niestac. jednolite. kier. PiW |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bilewicz, Adam Naruszewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bilewicz, Adam Naruszewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bartoszewicz, Marta Makarewicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszewicz, Marta Makarewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem praktyki jest zapoznanie Studentek/Studentów z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola i szkoły, poznanie dokumentacji tych instytucji, gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z dziećmi/uczniami oraz konfrontowanie wiedzy nabywanej na zajęciach z psychologii i pedagogiki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu. |
|
Pełny opis: |
- Zapoznanie z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola/szkoły, poznanie dokumentacji przedszkola/szkoły, zadań opiekuńczo - wychowawczych; - Obserwacja działalności wychowawczej nauczyciela, aktywności dzieci/uczniów, interakcji w grupie przedszkolne/klasowej (na zajęciach pozalekcyjnych i przerwach, w czasie przed i po zajęciach; - Współdziałanie z nauczycielem w realizacji zadań opiekuńczo – wychowawczych; - asystowanie i pomoc nauczycielowi w pełnieniu roli wychowawcy i opiekuna grupy, asystowanie w prowadzeniu zajęć wychowawczych; - Udział, w miarę możliwości, w pracy Rady Pedagogicznej lub Zespołu Samokształceniowego; Metody dydaktyczne: ćwiczenia Punkty ECTS: 2.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 30 h przygotowanie do ćwiczeń – 15 h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 30 h; ECTS – 1 |
|
Literatura: |
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem praktyki jest zapoznanie Studentek/Studentów z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola i szkoły, poznanie dokumentacji tych instytucji, gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z dziećmi/uczniami oraz konfrontowanie wiedzy nabywanej na zajęciach z psychologii i pedagogiki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu. |
|
Pełny opis: |
- Zapoznanie z funkcjonowaniem i specyfiką przedszkola/szkoły, poznanie dokumentacji przedszkola/szkoły, zadań opiekuńczo - wychowawczych; - Obserwacja działalności wychowawczej nauczyciela, aktywności dzieci/uczniów, interakcji w grupie przedszkolne/klasowej (na zajęciach pozalekcyjnych i przerwach, w czasie przed i po zajęciach; - Współdziałanie z nauczycielem w realizacji zadań opiekuńczo – wychowawczych; - asystowanie i pomoc nauczycielowi w pełnieniu roli wychowawcy i opiekuna grupy, asystowanie w prowadzeniu zajęć wychowawczych; - Udział, w miarę możliwości, w pracy Rady Pedagogicznej lub Zespołu Samokształceniowego; Metody dydaktyczne: ćwiczenia Punkty ECTS: 2.0; Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach – 30 h przygotowanie do ćwiczeń – 15 h udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h Wskaźniki ilościowe: -Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2 -O charakterze praktycznym - 30 h; ECTS – 1 |
|
Literatura: |
Ganczarska M., Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. Jówko E., Kultura nauczycieli a kultura uczniów, Warszawa: Difin SA, 2016. Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa: Wolters Kluwers, 2018. Koszyk I., Ogonowski B., Śliwy S. (red.), Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel, wychowawca, pedagog, Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ, 2013. Niemierko B., Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym, Sopot: Smak Słowa, 2018. Nowak-Dziemianowicz M., Szkoła jako przestrzeń uznania, Warszawa: PWN, 2020. Paszkiewicz A., Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem, Warszawa: Wydawnictwo Difin, 2014. Szurowska B. (red.), Szkoła w sytuacji trudnej, Warszawa: Difin, 2020. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.