Seminarium dyplomowe cz.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-RS5-5SEM3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe cz.3 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne jednolite magisterskie Przedmiot obowiązkowy, grupa przedmiotów dyplomowe Pedagogika Rok studiów Vsem. IX Liczba godz.: 30 godz. seminarium Wymagania wstępne: brak Punkty ECTS - 5 Metody kształcenia: wykład konwersatoryjny, dyskusja, metoda projektu, metody praktyczne, praca z tekstem Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach - 30 godz. Udział w konsultacjach – 30 godz. Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń) - 45 godz. Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 45 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 h - 2 ECTS niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: 90h - 3 ECTS |
Literatura: |
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. Pozostała literatura zgodnie z tematyką prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: ⁃ metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności (KA7_WG6), ⁃ metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (KA7_WG7), ⁃ zasady ochrony własności intelektualnej (KA7_WK8), Student potrafi: ⁃ rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne, ukazując ich powiązania z różnymi zakresami pedagogiki specjalnej, dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu (KA7_UW2) ⁃ rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (KA7_UW3), ⁃ diagnozować złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne, projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów (KA7_UW4). ⁃ współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych (KA7_UO4); ⁃ samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych i zawansowanych technologii informacyjno - komunikacyjnych (KA7_UU2) Student jest gotów do: ⁃ posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (KA7_KK1) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: - przygotowanie pracy dyplomowej (w oparciu o analizę literatury przedmiotu, analizę danych wtórnych, zawierającą działania projektowe). Realizacja i analiza badań, przygotowanie pracy dyplomowej. - obecność i aktywność podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ SEM
SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kowalczuk-Walędziak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bilewicz, Dorota Otapowicz, Agnieszka Sakowicz-Boboryko, Joanna Szymanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Sakowicz-Boboryko | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Sakowicz-Boboryko, Halina Wróblewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Otapowicz, Agnieszka Sakowicz-Boboryko, Joanna Szymanowska, Bożena Tołwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.