Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-SPP-1DYD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka ogólna
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: Psycholog_rozkład
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z ogólną teorią kształcenia, obejmującą wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Moduł F1-PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika

Rok studiów/semestr: I rok, semestr zimowy

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin ćwiczeń: 5

Liczba godzin wykładów: 5

Metody kształcenia: wykład konwersatoryjny, pokaz, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, metoda zadań praktycznych, metoda ćwiczebna, gry dydaktyczne

Punkty ECTS: 1

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 5 godz.

- udział w ćwiczeniach: 5 godz.

- przygotowanie się do ćwiczeń: 2 godz.

- przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 12 godz.

- konsultacje związane z przygotowaniem się do zajęć i zaliczenia: 1 godz.

Literatura:

Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

Klus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa 2018.

Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczania, Warszawa 2007.

Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 lub Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, t. 2, Warszawa 2004.

Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2002 lub Kupisiewicz C., Dydaktyka, Kraków 2012.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.

Śliwerski B., Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu pedagogów, Kraków 2022.

Efekty uczenia się:

Słuchacz zna i rozumie:

F.1.W4 Ideę inkluzji oraz strategie jej implementacji w środowisku oświatowym, zwłaszcza w kontekście planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego

F.1.W5 Aktualne obszary i trendy badawcze w obszarze dydaktyki ogólnej.

F.1.W6 Psychologiczne uwarunkowania uczenia się dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w obszarze dydaktyki ogólnej

Absolwent potrafi:

F.1.U2 Wspierać nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alina Szwarc
Prowadzący grup: Alina Szwarc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)