Dydaktyka ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPP-1DYD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka ogólna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Psycholog_rozkład |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z ogólną teorią kształcenia, obejmującą wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: Moduł F1-PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA PSYCHOLOGA Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/semestr: I rok, semestr zimowy Wymagania wstępne: brak Liczba godzin ćwiczeń: 5 Liczba godzin wykładów: 5 Metody kształcenia: wykład konwersatoryjny, pokaz, dyskusja, pogadanka, praca z tekstem, metoda zadań praktycznych, metoda ćwiczebna, gry dydaktyczne Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 5 godz. - udział w ćwiczeniach: 5 godz. - przygotowanie się do ćwiczeń: 2 godz. - przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu: 12 godz. - konsultacje związane z przygotowaniem się do zajęć i zaliczenia: 1 godz. |
Literatura: |
Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994. Klus-Stańska D., Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa 2018. Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczania, Warszawa 2007. Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 lub Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, t. 2, Warszawa 2004. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2002 lub Kupisiewicz C., Dydaktyka, Kraków 2012. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003. Śliwerski B., Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu pedagogów, Kraków 2022. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna i rozumie: F.1.W4 Ideę inkluzji oraz strategie jej implementacji w środowisku oświatowym, zwłaszcza w kontekście planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego F.1.W5 Aktualne obszary i trendy badawcze w obszarze dydaktyki ogólnej. F.1.W6 Psychologiczne uwarunkowania uczenia się dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w obszarze dydaktyki ogólnej Absolwent potrafi: F.1.U2 Wspierać nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Szwarc | |
Prowadzący grup: | Alina Szwarc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.