Presentation techniques
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-IS1-2PRT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Presentation techniques |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
Wilno - informatyka 2 rok 1 st. stacjonarne sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | English language, information technology |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs zapewnia studentom zrozumienie zasad i praktyk skutecznych technik prezentacji. Studenci dowiedzą się, jak planować, przygotowywać, dostarczać i oceniać skuteczne prezentacje dla różnych celów i odbiorców. Poprzez serię zajęć studenci nauczą się, jak przygotowywać, organizować i przedstawiać prezentacje, które są jasne, zwięzłe i wciągające. |
Pełny opis: |
Profil studiów: praktyczny. Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy Dziedzina: Nauki ścisłe i przyrodnicze___________? Dyscyplina: Informatyka techniczna i telekomunikacja_______________? Rok studiów/semestr: 2 / 4 Wymagania wstępne: patrz "Założenia (opisowo)" Liczba godzin seminarium: 15 godzin Metody dydaktyczne: laboratorium, prezentacja prac, dyskusja, ocena zadań. Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: (i) związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela i studenta - 18 godzin (0.7 ECTS): - udział w zajęciach: 15 godz. - czas trwania zaliczenia: 1 godz. - udział w konsultacjach: 2 godz. (ii) związany z zajęciami o charakterze praktycznym -- 25 godzin (1 ECTS) - Przygotowanie do zajęć, zaliczenia: 20 godz. - Przygotowanie do zaliczenia i konsultacje: 5 godz. |
Literatura: |
1. O'Hair, D., Rubenstein, H., & Stewart, R. (2019). A speaker's guidebook: Text and reference. Bedford/St. Martin's. 2. Anderson, C., & Korreck, S. (2019). Presenting data effectively: Communicating your findings for maximum impact. Sage Publications. 3. Gallo, C. (2014). Talk like TED: The 9 public-speaking secrets of the world's top minds. St. Martin's Press. |
Efekty uczenia się: |
KP6_UK1 - posługiwać się angielską terminologią informatyczną dla czytania, wykonania i prezentacji zadań na poziomie B2 KP6_UK2 - posługiwać się polską terminologią informatyczną dla czytania, wykonania i prezentacji zadań , KP6_UU1 - samodzielnie planować własną karierę w zakresie podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji KP6_KR1 - odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w tym przestrzegania zasad etycznych i prawnych pracując w zakresie IT |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę. Ocena pracy studenta oparta jest na ocenie jego aktywności w pracach prowadzonych Podstawą zaliczenia jest osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia oraz wiedza i umiejętności dt. zakresu przedmiotu. Skala ocen: 0% - 50.9% - ocena niedostateczna 51% - 60.9% - ocena dostateczna 61% - 70.9% - ocena dostateczna plus 71% - 80.9% - ocena dobra 81% - 90.9% - ocena dobra plus 91% - 100% - ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Germanas Budnikas, Mieczysław Muraszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Germanas Budnikas, Mieczysław Muraszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
This course is aimed at enhancing students' skills in preparing and delivering effective presentations in various environments, putting stress on IT topics. Students will learn techniques for delivering presentations with confidence and clarity, and engaging with their audience, in particular in fron of the diploma examination commission. The course will also cover the use of visual aids, body language, and strategies for managing nervousness. By the end of the module, students will be able to: 1. Understand the principles of effective presentations and their importance in various settings. 2. Analyze the audience and adapt presentation content to meet their needs. 3. Select and develop appropriate presentation topics, using research and analysis. 4. Organize and structure a presentation, using a clear and logical format. 5. Use visual aids and technology to enhance the presentation and engage the audience. 6. Apply effective verbal and non-verbal communication techniques to convey the message. 7. Deliver a presentation with confidence and professionalism. 8. Respond to questions and feedback effectively, demonstrating critical thinking and analysis. 9. Evaluate and reflect on the presentation, identifying areas for improvement and development. |
|
Pełny opis: |
Student's workload necessary to achieve the learning outcomes: - Number of hours of scheduled instruction given by the academic teacher in the classroom - 15 hrs - Number of hours of consultations with the academic teacher, exams, tests, etc. - 2 hrs - Amount of time devoted to the preparation for classes, preparation of presentations, reports, projects, homework - 6 hrs - Amount of time devoted to the preparation for exams, test, assessments - 7 hrs Total workload - 30 hrs ECTS credit allocation - 1 point |
|
Literatura: |
1. O'Hair, D., Rubenstein, H., & Stewart, R. (2019). A speaker's guidebook: Text and reference. Bedford/St. Martin's. 2. Anderson, C., & Korreck, S. (2019). Presenting data effectively: Communicating your findings for maximum impact. Sage Publications. 3. Gallo, C. (2014). Talk like TED: The 9 public-speaking secrets of the world's top minds. St. Martin's Press. |
|
Uwagi: |
Not applicable |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Germanas Budnikas, Mieczysław Muraszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Germanas Budnikas, Mieczysław Muraszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
This course is aimed at enhancing students' skills in preparing and delivering effective presentations in various environments, putting stress on IT topics. Students will learn techniques for delivering presentations with confidence and clarity, and engaging with their audience, in particular in fron of the diploma examination commission. The course will also cover the use of visual aids, body language, and strategies for managing nervousness. By the end of the module, students will be able to: 1. Understand the principles of effective presentations and their importance in various settings. 2. Analyze the audience and adapt presentation content to meet their needs. 3. Select and develop appropriate presentation topics, using research and analysis. 4. Organize and structure a presentation, using a clear and logical format. 5. Use visual aids and technology to enhance the presentation and engage the audience. 6. Apply effective verbal and non-verbal communication techniques to convey the message. 7. Deliver a presentation with confidence and professionalism. 8. Respond to questions and feedback effectively, demonstrating critical thinking and analysis. 9. Evaluate and reflect on the presentation, identifying areas for improvement and development. |
|
Pełny opis: |
Student's workload necessary to achieve the learning outcomes: - Number of hours of scheduled instruction given by the academic teacher in the classroom - 15 hrs - Number of hours of consultations with the academic teacher, exams, tests, etc. - 2 hrs - Amount of time devoted to the preparation for classes, preparation of presentations, reports, projects, homework - 6 hrs - Amount of time devoted to the preparation for exams, test, assessments - 7 hrs Total workload - 30 hrs ECTS credit allocation - 1 point |
|
Literatura: |
1. O'Hair, D., Rubenstein, H., & Stewart, R. (2019). A speaker's guidebook: Text and reference. Bedford/St. Martin's. 2. Anderson, C., & Korreck, S. (2019). Presenting data effectively: Communicating your findings for maximum impact. Sage Publications. 3. Gallo, C. (2014). Talk like TED: The 9 public-speaking secrets of the world's top minds. St. Martin's Press. |
|
Uwagi: |
Not applicable |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.