Podstawy antropologii mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-1PAM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy antropologii mediów |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. obowiązkowe 3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Antropologia mediów jest związana z jednej strony z antropologią nowoczesnych społeczeństw, a z drugiej powiązana jest z przełomem jakim dokonał się w badaniach komunikacji medialnej za sprawą badaczy skupionych w ośrodku studiów kulturowych (cultural studies) w Birmingham. Przedmiot przekazuje podstawowy zasób wiedzy dotyczący teorii mediów, perspektyw analizy przekazów medialnych oraz wybranych zjawisk związanych z mediami w kulturze współczesnej. Kurs ma na celu uświadomienie studentkom i studentom symbolicznej konstrukcji rzeczywistości oraz roli mediów w reprodukcji kultury i formowaniu tożsamości zbiorowej. Ponadto celem przedmiotu jest zapoznanie uczestniczek i uczestników kursu z różnymi praktykami użytkowania mediów i przypisywania im znaczeń. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, przedmiot specjalnościowy M4 Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina – kulturoznawstwo; dziedzina nauk społecznych, dyscyplina – nauki o mediach. Rok studiów/semestr: II rok/semestr IV (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych pojęć i teorii dotyczących kultury i życia społecznego nabyta na wcześniejszych zajęciach (np. antropologiczne podstawy kulturoznawstwa, metodologia badań kulturoznawczych, socjologia kultury). Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładów, 15 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji wizualnych oraz przekazów medialnych stanowiących materiał analityczny i/lub egzemplifikacje poruszanych problemów, wykład problemowy z elementami dyskusji, wykład informacyjny, dyskusja z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy (teksty źródłowe, przekazy medialne, źródła internetowe), warsztaty (analiza wybranych przekazów medialnych), prezentacje studentek i studentów, konsultacje. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w wykładach –15 godz.; – udział w ćwiczeniach – 15 godz.; – przygotowanie do ćwiczeń – 24 godz.; – przygotowanie projektu zaliczeniowego (w zespole) – 12 godz.; – przygotowanie do egzaminu i obecność na nim – 26 godz.; – udział w konsultacjach – 8 godz. Razem 100 godzin, co odpowiada 4. punktom ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 39 godzin, co odpowiada 1,56 punktu ECTS – o charakterze praktycznym – 61 godzin, co odpowiada 2,44 punktu ECTS |
Literatura: |
Studentki/studenci powinni znać i rozumieć treści przekazywane na wykładach i ćwiczeniach oraz treści pomieszczone w publikacjach, których adresy bibliograficzne są umieszczone w sylabusie B – wykłady (informacje o prowadzeniu przedmiotu w cyklu) oraz w sylabusie B – ćwiczenia (informacje o prowadzeniu przedmiotu w cyklu) |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia wraz ze sposobami ich weryfikacji umieszczone są w sylabusie B – wykłady oraz w sylabusie B – ćwiczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin, zaliczenie na ocenę (ćwiczenia). Szczegółowe informacje dotyczące egzaminu i zaliczenia ćwiczeń znajdują się w sylabusach B do przedmiotu Podstawy antropologii mediów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.