Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 520-KS1-1TECH |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.3
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Wydział Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. obowiązkowe Kulturoznawstwo 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie praktycznych umiejętności posługiwania się dostępną technologią informacyjną. Położony został również nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb nauki i pozyskiwania wiedzy. Treści realizowane w ramach przedmiotu obejmują: korzystanie z zasobów Internetu, edycję tekstu i grafiki, tworzenie grafik prezentacyjnych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Kod przedmiotu: 520-KS1-1TECH Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, dziedzina: dyscyplina nauk o kulturze i religii Rok studiów /semestr: I rok/1 semestr (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość obsługi komputera Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Laboratoria, 15 godzin, zajęcia w pracowni komputerowej Punkty ECTS: 1 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 15 godzin; - konsultacje - 5 godzin; - przygotowanie do zajęć - 5 godzin; - przygotowanie do zaliczenia - 5 godzin. Razem 30 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 godzin/0,8 pkt. ECTS - o charakterze praktycznym - 10 godzin/0,2 pkt. ECTS |
Literatura: |
A. J. Blikle, J. Deminet, Komputerowa edycja tekstów dla średniozaawansowanych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2021. T. Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji., Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005. M. Szpunar, Internet - medium informacji versus dezinformacji, E-mentor nr 2(19), Warszawa 2007, s. 46-51. D. Batorski, Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 119-152 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student/ka: W1. Zna i rozumie wykorzystywanie nowych technologii informacyjnych w procesie uczenia się; (P6S_WG, KA6_WG1) W2. Zna i rozumie główne kierunki i tendencje przemian zachodzących w sferze wirtualnej i cyfrowej; (P6S_WG, KA6_WK2) W zakresie umiejętności student/ka: U1. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem źródeł elektronicznych; (P6S_UW, KA6_UW1) U2. Potrafi wykorzystywać techniki informatyczne do przetwarzania tekstów, obrazów i dźwięku za pomocą narzędzi TI, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych; (P6S_UW, KA6_UW5) W zakresie kompetencji społecznych student/ka: K1. Jest gotów rozwijać aktywność poznawczą i umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnej; (P6S_KK, KA6_KK1) K2. Jest gotów do przestrzegania zasad etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze i tworzeniu komunikatów multimedialnych; (P6S_KR, KA6_KR2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: Zaliczenie na ocenę Sposoby weryfikacji efektów kształcenia oraz warunek zaliczenia zajęć: aktywny udział w zajęciach oraz ocena wykonywanych ćwiczeń praktycznych Niezbędne czynności, które student ma za zadanie wykonać , aby uzyskać pozytywną ocenę z przedmiotu, to: - obecność na zajęciach - 20% oceny końcowej - wykonywanie ćwiczeń praktycznych podczas laboratorium - 80& oceny końcowej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Łukasiak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Łukasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie praktycznych umiejętności posługiwania się dostępną technologią informacyjną. Położony został również nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb nauki i pozyskiwania wiedzy. Treści realizowane w ramach przedmiotu obejmują: korzystanie z zasobów Internetu, edycję tekstu i grafiki, tworzenie grafik prezentacyjnych. |
|
Literatura: |
LITERATURA: A. J. Blikle, J. Deminet, Komputerowa edycja tekstów dla średniozaawansowanych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2021. T. Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji., Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005. M. Szpunar, Internet - medium informacji versus dezinformacji, E-mentor nr 2(19), Warszawa 2007, s. 46-51. D. Batorski, Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 119-152 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Igor Mogielnicki | |
Prowadzący grup: | Igor Mogielnicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest opanowanie praktycznych umiejętności posługiwania się dostępną technologią informacyjną. Położony został również nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z zasobów internetowych dla potrzeb nauki i pozyskiwania wiedzy. Treści realizowane w ramach przedmiotu obejmują: korzystanie z zasobów Internetu, edycję tekstu i grafiki, tworzenie grafik prezentacyjnych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Kod przedmiotu: 520-KS1-1TECH Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, dziedzina: dyscyplina nauk o kulturze i religii Rok studiów /semestr: I rok/1 semestr (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: Podstawowa znajomość obsługi komputera Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Laboratoria, 15 godzin, zajęcia w pracowni komputerowej Punkty ECTS: 1 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 15 godzin; - konsultacje - 5 godzin; - przygotowanie do zajęć - 5 godzin; - przygotowanie do zaliczenia - 5 godzin. Razem 30 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 20 godzin/0,8 pkt. ECTS - o charakterze praktycznym - 10 godzin/0,2 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA: A. J. Blikle, J. Deminet, Komputerowa edycja tekstów dla średniozaawansowanych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2021. T. Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji., Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005. M. Szpunar, Internet - medium informacji versus dezinformacji, E-mentor nr 2(19), Warszawa 2007, s. 46-51. D. Batorski, Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006, s. 119-152 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.