Seminarium doktoranckie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 260-SDJ3-2SEM1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie |
Jednostka: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Szkoła doktorska SDNH 2 rok |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Seminarium skierowane jest do osób zainteresowanych prowadzeniem badań z zakresu językoznawstwa. W trakcie pierwszego roku student dokonuje wybory obszaru tematycznego, w kolejnych latach opracowuje i referuje wyniki cząstkowe swoich badań oraz konsultuje powstające rozdziały rozprawy doktorskiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.) Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: 22 pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt ŁĄCZNIE 550 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS) |
Literatura: |
1) Anusiewicz J., Konstrukcje analityczne we współczesnym języku polskim, Wrocław 1978. 2) Chlebda W., Elementy frazematyki: wprowadzenie do frazeologii nadawcy, Łask 2003. 3) Dziamska-Lenart G., O tematycznych słownikach frazeologicznych języka polskiego, [w:] Kształtowanie się wzorów i wzorców językowych, red. A. Piotrowicz, K. Skibski, M. Szczyszek, Poznań 2009, s. 188–197. 4) Jędrzejko E. (red.), Słownik polskich zwrotów werbo-nominalnych: zeszyt próbny, Warszawa 1998. 5) Lewicki A. M., Wprowadzenie do frazeologii syntaktycznej: teoria zwrotu frazeologicznego, Katowice 1976. 6) Matusek B., Rozwój kompetencji językowych dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika” 8/ 2013, s. 25-30. 7) Müldner-Nieckowski P., Frazeologia poszerzona. Studium leksykograficzne, Warszawa 2007. 8) Targońska J., Kompetencja kolokacyjna – niedostatecznie rozpoznany komponent kompetencji leksykalnej, https://www.researchgate.net/publication/340414710_KOMPETENCJA_KOLOKACYJNA_-NIEDOSTATECZNIE_ROZPOZNANY_KOMPONENT_KOMPETENCJI_LEKSYKALNEJ. 9) Wieczór E., Proces nabywania przez dzieci kompetencji językowych i komunikacyjnych, „Studia Dydaktyczne” 26/2014, s. 341-359. 10) Żmigrodzki P., Właściwości składniowe analitycznych konstrukcji werbo- -nominalnych w języku polskim, Katowice 2000. |
Efekty uczenia się: |
SD_WG02, SD_WG04, SD_UW01, SD_UW02, SD_UW03, SD_UK03, SD_UK04, SD_KK01, SD_KK02, SD_KK03, SD_KO01 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na podstawie aktywności w czasie seminarium oraz przedłożonych do oceny fragmentów pracy i projektów badawczych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Rozumko | |
Prowadzący grup: | Agata Rozumko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Seminarium skierowane jest do osób zainteresowanych prowadzeniem badań z zakresu językoznawstwa. W trakcie pierwszego roku student dokonuje wybory obszaru tematycznego, w kolejnych latach opracowuje i referuje wyniki cząstkowe swoich badań oraz konsultuje powstające rozdziały rozprawy doktorskiej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I-IV rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: sprecyzowane zainteresowania językoznawcze Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 4 x 30 godz. zajęć seminaryjnych (łącznie 120 godz.) Metody dydaktyczne: konsultacje, dyskusje, referaty Punkty ECTS: 22 pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminariach (120 godz.) – 4,8 pkt konsultacje (60 godz.) – 2,4 pkt przygotowanie do seminarium (30 godz.) – 1,2 pkt opracowywanie własnego materiału językowego (60 godz.) – 2,4 pkt gromadzenie bibliografii (60 godz.) – 2,4 pkt pisanie poszczególnych rozdziałów rozprawy (220 godz.) – 8,8 pkt ŁĄCZNIE 550 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (120 godz.; 4,8 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (220 godz.; 8,8 ECTS) |
|
Literatura: |
1) Anusiewicz J., Konstrukcje analityczne we współczesnym języku polskim, Wrocław 1978. 2) Chlebda W., Elementy frazematyki: wprowadzenie do frazeologii nadawcy, Łask 2003. 3) Dziamska-Lenart G., O tematycznych słownikach frazeologicznych języka polskiego, [w:] Kształtowanie się wzorów i wzorców językowych, red. A. Piotrowicz, K. Skibski, M. Szczyszek, Poznań 2009, s. 188–197. 4) Jędrzejko E. (red.), Słownik polskich zwrotów werbo-nominalnych: zeszyt próbny, Warszawa 1998. 5) Lewicki A. M., Wprowadzenie do frazeologii syntaktycznej: teoria zwrotu frazeologicznego, Katowice 1976. 6) Matusek B., Rozwój kompetencji językowych dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika” 8/ 2013, s. 25-30. 7) Müldner-Nieckowski P., Frazeologia poszerzona. Studium leksykograficzne, Warszawa 2007. 8) Targońska J., Kompetencja kolokacyjna – niedostatecznie rozpoznany komponent kompetencji leksykalnej, https://www.researchgate.net/publication/340414710_KOMPETENCJA_KOLOKACYJNA_-NIEDOSTATECZNIE_ROZPOZNANY_KOMPONENT_KOMPETENCJI_LEKSYKALNEJ. 9) Wieczór E., Proces nabywania przez dzieci kompetencji językowych i komunikacyjnych, „Studia Dydaktyczne” 26/2014, s. 341-359. 10) Żmigrodzki P., Właściwości składniowe analitycznych konstrukcji werbo- -nominalnych w języku polskim, Katowice 2000. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.