Metodyka nauczania chemii w szkole podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-CS2-1PDWI-10b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania chemii w szkole podstawowej |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne I rok II stopnia Chemia sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Prowadzenie zajęć w formie praktycznej stworzy warunki studentom do stosowania aktywnych metod nauczania chemii w szkole podstawowej. Studenci zapoznają się z doświadczeniami, jakie można przeprowadzić w szkole na lekcji chemii, ponieważ wykorzystanie eksperymentów przez nauczyciela w procesie dydaktycznym stanowi jeden z ważniejszych czynników wpływających na jakość nauczania. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia laboratoryjne pozwolą na przygotowanie informacji oraz nauczenie planowania i prowadzenia eksperymentów na lekcji chemii, a także dokonywania obserwacji oraz formułowania wniosków z nich płynących. Wykonywane doświadczenia chemiczne pozwolą również na przekonanie o wadze zasad dotyczących BHP oraz zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: chemia Rok studiów/semestr: I rok II stopnia/ semestr 1 Laboratorium: 30 godz. Metody dydaktyczne: pogadanka, laboratoryjna, problemowa Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Ogólny nakład pracy studenta 50 godz 2 ECTS Zajęcia pozawykładowe 30 godz. 1.2 ECTS Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów 16.3 godz. 0.7 ECTS Zaliczenie/egzamin/konsultacje 3.8 godz. 0.9 ECTS Wskaźniki ilościowe: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami 50 godz. 2.0 ECTS 1) wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 33.8 godz. 1.4 ECTS 2) o charakterze praktycznym 50 godz. 2 ECTS |
Literatura: |
1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej. 2. „Chemia w szkole” - czasopismo |
Efekty uczenia się: |
1. Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy 2. Potrafi zaplanować i wykonywać proste eksperymenty chemiczne 3. Potrafi napisać kartę pracy ucznia z lekcji chemii na określony temat oraz sporządzić sprawozdania z przeprowadzonych eksperymentów 4. Potrafi pracować w zespole |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych – obecność na zajęciach obowiązkowa, wykonanie wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, złożenie kart pracy ucznia lub sprawozdań z przeprowadzonych zajęć. Formy pomiaru/oceny pracy studenta z laboratorium: • ćwiczenia laboratoryjne • karty pracy ucznia (lub sprawozdania) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Wysocka-Żołopa | |
Prowadzący grup: | Monika Wysocka-Żołopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Wysocka-Żołopa | |
Prowadzący grup: | Monika Wysocka-Żołopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Wysocka-Żołopa | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.