Podstawy psychologii ogólnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 310-CS2-1PPO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii ogólnej |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne I rok II stopnia Chemia sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | - przedstawienie przedmiotu psychologii ogólnej i jej celów - zapoznanie z głównymi psychologicznymi koncepcjami człowieka - przedstawienie przebiegu i funkcji wybranych procesów psychicznych (uczenie się, emocje, motywacja, procesy poznawcze) - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – przedmiot fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia Rok studiów/semestr rok pierwszyi, stopień drugi, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 15 godzin Metody dydaktyczne wykład, praca z tekstem, dyskusja na forum Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta - odsłuchanie wykładów 15 x 1h =15h - samodzielna lektura 7 x 1h =7h - lektura i aktywność na forum (eduPortal) 2h - przygotowanie do zaliczenia i wykonanie testu razem: 27h (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 17h (odpowiada 0,8pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 2h (odpowiada 0,1pkt ECTS) |
Literatura: |
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów (KP7_WG10) Absolwent zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne (KP7_WG9) Absolwent potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (KP7_UW8) Absolwent potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów (KP7_UW14) Absolwent jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia (KP7_KR6) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę - test. 51% punktów jest konieczne do uzyskania oceny dostatecznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skok | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Skok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skok | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Skok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.