Chemistry Didactics
General data
Course ID: | 310-CS2-2DCH4 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Chemistry Didactics |
Name in Polish: | Dydaktyka chemii |
Organizational unit: | Faculty of Chemistry |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne (in Polish) II rok II stopień Chemia sem. letni |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do możliwości prowadzenia dodatkowych zajęć w postaci warsztatów laboratoryjnych, pokazów i przygotowania do olimpiad chemicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej zgodnie z wymogami reformy programowej. Zainteresowanie uczniów chemią daje im możliwości sprawdzenia swoich wiadomości i umiejętności oraz są idealnym rozwiązaniem dla ucznia, który chce połączyć swój rozwój z przeprowadzaniem doświadczeń i eksperymentów |
Full description: |
(in Polish) Student zapoznaje się z możliwością popularyzacji chemii w szkole poprzez możliwość prowadzenia dodatkowych zajęć z chemii np. w postaci warsztatów czy pokazów, które mają stworzyć uczniom wszechstronne warunki indywidualnego rozwoju twórczego myślenia i rozwijania pasji badawczych i naukowych , a także pomóc przygotować się do konkursów i olimpiad chemicznych. Student będzie miał możliwość zapoznania się z przykładowymi zadaniami teoretycznymi I etapu Olimpiady oraz zadaniami praktycznymi, które są w kolejnych etapach. Ponadto w miarę możliwości studenci będą również uczestniczyli w warsztatach oraz pokazach chemicznych prowadzonych na terenie szkoły. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Obowiązujące podręczniki i zbiory zadań do szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. 2. A. Gumowska, "Laboratorium w szufladzie Chemia" PWN 2015 3.A. Burewicz, P. Jagodziński, " Doświadczenia chemiczne" 1 i 2, WSP 1997 4. A. Bieniek, " Chemia. Doświadczenia chemiczne Zbiór zadań dla liceum i technikum" MatChem 2019 |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1. Student zna metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych wspomagających prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych (KP7_WG10) 2. Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, a także zasady udzielania pierwszej pomocy (KP7_WK3). 3. Student potrafi podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania oraz rozwijającą ich uzdolnienia oraz promować osiągnięcia uczniów (KP7_UW7) 4. Student jest gotów do projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły (KP7_KO3) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) laboratoryjna, dyskusja, pogadanka Dopuszczenie do egzaminu – obecność na zajęciach minimum w 80% Egzamin pisemny w postaci testu z całego bloku metodycznego |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Dobrzyńska, Monika Wysocka-Żołopa | |
Group instructors: | Izabela Dobrzyńska, Monika Wysocka-Żołopa | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Examination |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Izabela Dobrzyńska | |
Group instructors: | Izabela Dobrzyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Examination |
Copyright by University of Bialystok.