Social Psychology
General data
Course ID: | 310-CS2-2PSS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Social Psychology |
Name in Polish: | Psychologia społeczna |
Organizational unit: | Faculty of Chemistry |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac. II stopnia studia chemiczne-przedm.fakultatywne (in Polish) II rok II stopień Chemia sem. zimowy |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia łączą w sobie teoretyczne, metodologiczne i praktyczne zagadnienia psychologii społecznej i uwzględniają ich wartość praktyczną w obszarach edukacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) Kurs obejmuje najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej istotne w różnych obszarach i kontekstach, zwłaszcza kluczowych w zawodach związanych z edukacją i pracą między ludźmi. Studiowana jest ultraspołeczna natura człowieka w szeregu zagadnień szczegółowych, tak teoretycznych, jak i praktycznych. Omawiane są kwestie zarówno pozytywne, jak i te, które stanowią bolączkę współczesnych grup, społeczności i kultur. Na bazie teorii, badań z aktualnej literatury przedmiotu, studenci mają możliwość zdobycia umiejętności rozumienia zjawisk natury społecznej dotyczących człowieka i jego relacji z innymi. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Aronson E., Aronson J. (2020). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN. Aronson E., Wilson T.D., Akert. R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Kowalik S. (red.) (2011). Psychologia ucznia i nauczyciela. Warszawa: PWN. Milgram S. (1962). Behawioralne badanie posłuszeństwa W: E. Aronson (red.) (2001). Człowiek istota społeczna. Wybór tekstów. Warszawa: PWN. Kocur D. Poczucie i potrzeba władzy wśród nauczycieli pracujących na różnych etapach edukacyjnych. Psychologia Wychowawcza, Nr 6/2014, 55–65. Poraj G. Profile psychologiczne nauczycieli a ich funkcjonowanie w roli zawodowej. Psychologia Wychowawcza, Nr 5/2014, 1-16. Rutkowska M. Wzorce gotowości do agresji u młodzieży przystosowanej i niedostosowanej społecznie. Psychologia Wychowawcza, Nr 6/2014, 25-36. Sokołowska E. (2013) (red.). Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Literatura uzupełniająca: Cialdini R. (2007). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Sedikides C., Skowronski J.J. (2004). O ewolucyjnych funkcjach Ja symbolicznego: motyw samowartościowania. W: A. Tesser, R.B. Felson, J.M. Suls. Ja i tożsamość. Gdańsk: GWP (najlepiej całość). |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: KA6_WG5 – ma podstawową wiedzę na temat psychologicznych i biologicznych aspektów rozwoju człowieka w różnych kontekstach społecznych KA6_WG6 - ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach, jak również zna sposoby i kanały komunikowania się w różnych grupach ludzi (w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) KA6_WK8 - ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej KA6_UK3 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych psychologii społecznej, poglądów różnych autorów KA6_KO4 - potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody pracy obejmują dyskusję na bazie literatury, krytyczną analizę badań i studiów przypadku, tworzenie odniesień do realnych zjawisk z przestrzeni publicznej współczesnych społeczeństw. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywność na zajęciach poparta znajomością literatury, z użyciem prawidłowej terminologii i wnioskowania opartego na badaniach. Ponadto należy uzyskać minimum 51% punktów z testu jednokrotnego wyboru i dwóch pytań otwartych, wg punktacji zgodnie z Regulaminem Uniwersyteckim. Bardzo dobry (5.0) 91-100 (w procentach %) Dobry plus (4.5) 81-90 Dobry (4.0) 71-80 Dostateczny plus (3.5) 61-70 Dostateczny (3.0) 51-60 |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 15 hours
|
|
Coordinators: | Anna Karolczak | |
Group instructors: | Anna Karolczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Class, 15 hours
|
|
Coordinators: | Marcin Kolemba | |
Group instructors: | Marcin Kolemba | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Bialystok.