PNJF3 - umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FP1-3UL2 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | PNJF3 - umiejętności łączone 2 | ||
Jednostka: | Wydział Filologiczny | ||
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia f. francuskiej od podstaw - przedm. obowiązkowe Filologia francuska od postaw 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia francuska od postaw 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | francuski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, pisania i rozumienia (tekstu pisanego i dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2). |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
||
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
||
Literatura: |
„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
||
Efekty uczenia się: |
1. Student zna reguły gramatyczne na poziomie B2 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. K_W13 3 Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne. K_U01, K_U06, K_U08 4. Student potrafi zastosować właściwy styl i rejestr wypowiedzi dla danego typu tekstu. K_U08, K_U1 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Student, który uzyskał ocenę pozytywną przystępuje do egzaminu z PNJF. Obecność na zajęciach – dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. P Zaliczone ćwiczenia: średnia z testów (min.2) w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jerzy Koniecko | |
Prowadzący grup: | Jerzy Koniecko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jerzy Koniecko | |
Prowadzący grup: | Dorota Chłanda, Jerzy Koniecko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 | |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 | |
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jerzy Koniecko | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 | |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 | |
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.