PNJF3 - umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-HF1-3PUL2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF3 - umiejętności łączone 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język francuski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień Język francuski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) Skills acquired during classes with PNJF1 and PNJF2 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2/C1). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta/tki powinny odpowiadać poziomowi B2/C1. |
Pełny opis: |
Zajęcia należą do grypy zajęć PNJF 3 profil studiów – ogólnoakademicki forma studiów – stacjonarne rodzaj przedmiotu – obowiązkowy (MK_1) dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne rok studiów/sem. – III / 5 wymagania wstępne – zaliczony egzamin z PNJF 2 liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. / ćwiczenia metody dydaktyczne –metoda problemowa, dyskusja moderowana, punkty ECTS – 4 ECTS bilans nakładu pracy studenta : udział w zajęciach - 60 godz. udział w konsultacjach związanych z zajęciami : 5 godz. przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 65 godz. / Razem: 130 godzin /4 ECTS Wskaźniki ilościowe : nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 65 godz. / 2ECTS nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 65 godz.,/ 2 ECTS |
Literatura: |
„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, |
Efekty uczenia się: |
Zajęcia należą do grypy zajęć PNJF 3. WIEDZA: 1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2/C1. (KP6_WG1)/ zaliczenie cząstkowe, kolokwium 2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej. (KP6_WK1) / zaliczenie cząstkowe, kolokwium 3. Student ma wiedzę na temat różnych rejestrów i różnic w ich wymowie (język potoczny, język standardowy, język oficjalny). (KP6_WG1)/ wypowiedź pisemna UMIEJĘTNOŚCI: 1.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KP6_UK5/ ćwiczenia leksykalno-stylistyczne 2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KP6_UK5/ lektura tekstu 3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2/C1. KP6_UK5/ ćwiczenia gramatyczno-stylistyczne 4.Student potrafi dokonać analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej słownictwo specjalistyczne. KP6_UK5/ rozumienie tekstu pisanego 5. Student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów pisemnych. KP6_UW3/lektura tekstu KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KP6_UO1/ praca w grupach 7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KP6_KO4/ wypowiedź pisemna w oparciu o lekturę tekstu |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Koniecko | |
Prowadzący grup: | Jerzy Koniecko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
|
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębianie znajomości struktur gramatycznych i rozumienia tekstów w języku francuskim(poziom B2). Proponowanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Umiejętności studenta powinny odpowiadać poziomowi B2 |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są rozwijaniu znajomosci struktur gramatyczno-leksykalnych. Znajomość różnych typów rejestrów językowych. Łączniki logiczne w tekście. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego w mowie i na piśmie. Ćwiczenia z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia gramatyczne i stylistyczne, leksykalne. Udział w ćwiczeniach:30 godz/sem. Przygotowanie do egzaminu: 30 godz. Udział w konsultacjach: 30 godz. Razem: 300 Punkty ECTS- 4 |
|
Literatura: |
„„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011, „Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ; „Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ; "Grammaire progressive du francais" Maia Gregoire CLE 2021 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.