Seminarium magisterskie etap 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS2-1SEMM13 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie etap 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska 1 rok sem.letni 2 stopień Filologia polska 1 rok sem.zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) |
|
Pełny opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter. |
|
Literatura: |
J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213. K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104. A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) |
|
Pełny opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter. |
|
Literatura: |
J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213. K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104. A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) |
|
Pełny opis: |
Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia) Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter. |
|
Literatura: |
J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213. K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104. A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.