Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie etap 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-PS2-1SEMM13
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie etap 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia polska 1 rok sem.letni 2 stopień
Filologia polska 1 rok sem.zimowy 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Pełny opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter.

Literatura:

J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007.

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213.

K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104.

A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu

Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Pełny opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter.

Literatura:

J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007.

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213.

K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104.

A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu

Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Pełny opis:

Literatura-pamięć-tożsamość (na przykładzie Podlasia)

Podczas seminarium zastanowimy się nad tym, w jaki sposób literatura (potencjalnie, już na poziomie studiów konkretnych przypadków, poszerzona o kontekst teatru czy sztuk plastycznych) funkcjonuje jako medium służące kształtowaniu wspólnotowej tożsamości i pamięci. Przedmiotem naszego szczególnego zainteresowania będą te wydarzenia z przeszłości, które mogą prowadzić do konfliktów pamięci i podlegają różnym, czasem wykluczającym się interpretacjom. Ze względu na specyfikę tematu nasza badania będą miały interdyscyplinarny charakter.

Literatura:

J. Billingham, Redagowanie tekstów; przeł. Agnieszka Dąbrowska, Warszawa 2007.

U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007, tu: Co to jest naukowość?, s. 53-59 i Redakcja tekstu, s. 183-213.

K. Woźniak, Zmory, czyli przypisy, w: tenże, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998, s. 89-104.

A. Gromkowska-Melosik, Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Studium z socjopatologii edukacji, Gdańsk 2007, tu: Zjawisko plagiaryzmu

Literatura przedmiotu i podmiotu dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Lista lektur dostosowana do tematów sformułowanych wspólnie ze studentami.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)