Seminarium magisterskie etap 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS2-1SEMM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie etap 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska 1 rok sem.letni 2 stopień Filologia polska 1 rok sem.zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać ogólną wiedzę o komunikacji językowej oraz umiejętność analizowania i interpretowania wypowiedzi pod względem semantycznym, stylistyczno-pragmatycznym i aksjologicznym. |
Skrócony opis: |
Język w kulturze, kultura w języku Problematyka seminarium dotyczy wielostronnych związków między językiem a kulturą. Język to nie tylko narzędzie komunikacji, ale również nośnik zbiorowego doświadczenia danej społeczności, umożliwiający dotarcie do sposobów pojmowania, porządkowania i wartościowania rzeczywistości pozajęzykowej. Prace magisterskie, ukierunkowane na zgłębianie relacji język – człowiek – kultura, mogą podejmować kwestie rekonstrukcji uwarunkowanej kulturowo wizji świata, ukrytej w języku ogólnym, w języku poszczególnych grup społecznych, np. w języku młodzieży czy w subkulturach młodzieżowych (na podstawie ankiet), w języku autorów (współczesnych i dawnych), w tekstach artystycznych, publicystycznych, w reportażach, baśniach i innych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin Metody dydaktyczne: Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa, aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin udział w zajęciach: 60 godz. samodzielne lektury: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 40 godzin Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS), zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS) |
Literatura: |
Literatura proponowana w zależności od tematyki pracy magisterskiej i jej podporządkowana. |
Efekty uczenia się: |
Kierunkowe efekty uczenia się: Wiedza: 1. Student ma pogłębioną wiedzę o procesie historycznojęzykowym, a także zna i rozumie kategorie i chronologiczne podziały, przyjęte w obranej dziedzinie badań (KA7_WG1) 2. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania komunikatów i tekstów z badanego okresu (KA7_WG2) 3. Zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego raz dostrzega konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (KA7_WK2) Umiejętności: 4. Formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji dotyczących wybranych problemów z językoznawstwa i potrafi ukierunkować innych w tym zakresie (KA7_UWKOU1) 5. Analizuje i kontekstowo interpretuje teksty z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego oraz umie odnieść się do nowych osiągnięć językoznawstwa (KA7_UWKOU2) 6. Potrafi uzyskać z wszystkich istotnych źródeł i wykorzystać w indywidualnej pracy analityczno-interpretacyjnej informacje dotyczące lingwistyki kulturowej (KA7_UWOU1) 7. Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych z wykorzystaniem metod interdyscyplinarnych i z wykorzystaniem języka obcego (KA7_UWK01) Kompetencje społeczne: 8. Dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej (KA7_KOR2) 9. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KA7_KKO1) 10. Potrafi określić priorytety służące realizacji zadania (KA7_KK02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Student powinien uczestniczyć w zdecydowanej większości zajęć seminaryjnych, dokonać wyboru tematu, opracować konspekt, bibliografię, wstępny rozdział. Warunkiem zaliczenia seminarium jest obecność na zajęciach, przedstawienie bibliografii, konspektu oraz wstępnego rozdziału pracy. Praca dyplomowa Warunkiem uzyskania zaliczenia seminarium jest systematyczna obecność na zajęciach oraz przedłożenie wstępnej wersji konspektu pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kuryłowicz | |
Prowadzący grup: | Beata Kuryłowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium dotyczy wielostronnych związków między językiem a kulturą. Język to nie tylko narzędzie komunikacji, ale również nośnik zbiorowego doświadczenia danej społeczności, umożliwiający dotarcie do sposobów pojmowania, porządkowania i wartościowania rzeczywistości pozajęzykowej. Prace magisterskie, ukierunkowane na zgłębianie relacji język – człowiek – kultura, mogą podejmować kwestie rekonstrukcji uwarunkowanej kulturowo wizji świata, ukrytej w języku ogólnym, w języku poszczególnych grup społecznych, np. w języku młodzieży czy w subkulturach młodzieżowych (na podstawie ankiet), w języku autorów (współczesnych i dawnych), w tekstach artystycznych, publicystycznych, w reportażach, baśniach i innych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin Metody dydaktyczne: Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa, aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin udział w zajęciach: 60 godz. samodzielne lektury: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 40 godzin Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS), zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura proponowana w zależności od tematyki pracy magisterskiej i jej podporządkowana. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Rusek | |
Prowadzący grup: | Iwona Rusek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium dotyczy wielostronnych związków między językiem a kulturą. Język to nie tylko narzędzie komunikacji, ale również nośnik zbiorowego doświadczenia danej społeczności, umożliwiający dotarcie do sposobów pojmowania, porządkowania i wartościowania rzeczywistości pozajęzykowej. Prace magisterskie, ukierunkowane na zgłębianie relacji język – człowiek – kultura, mogą podejmować kwestie rekonstrukcji uwarunkowanej kulturowo wizji świata, ukrytej w języku ogólnym, w języku poszczególnych grup społecznych, np. w języku młodzieży czy w subkulturach młodzieżowych (na podstawie ankiet), w języku autorów (współczesnych i dawnych), w tekstach artystycznych, publicystycznych, w reportażach, baśniach i innych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin Metody dydaktyczne: Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa, aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin udział w zajęciach: 60 godz. samodzielne lektury: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 40 godzin Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS), zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura proponowana w zależności od tematyki pracy magisterskiej i jej podporządkowana. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium dotyczy wielostronnych związków między językiem a kulturą. Język to nie tylko narzędzie komunikacji, ale również nośnik zbiorowego doświadczenia danej społeczności, umożliwiający dotarcie do sposobów pojmowania, porządkowania i wartościowania rzeczywistości pozajęzykowej. Prace magisterskie, ukierunkowane na zgłębianie relacji język – człowiek – kultura, mogą podejmować kwestie rekonstrukcji uwarunkowanej kulturowo wizji świata, ukrytej w języku ogólnym, w języku poszczególnych grup społecznych, np. w języku młodzieży czy w subkulturach młodzieżowych (na podstawie ankiet), w języku autorów (współczesnych i dawnych), w tekstach artystycznych, publicystycznych, w reportażach, baśniach i innych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin Metody dydaktyczne: Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa, aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin udział w zajęciach: 60 godz. samodzielne lektury: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 40 godzin Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS), zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura proponowana w zależności od tematyki pracy magisterskiej i jej podporządkowana. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.