Seminarium magisterskie etap 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS2-2SEM3G6 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie etap 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska 2 rok sem.letni 2 stopień Filologia polska 2 rok sem.zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
13.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Lingwistyka tekstu 340-PS2-1LNGT |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać ogólną wiedzę o komunikacji językowej oraz umiejętność analizowania i interpretowania wypowiedzi pod względem semantycznym, stylistyczno-pragmatycznym i aksjologicznym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Temat seminarium: Dyskursy społeczne w mediach – perspektywa lingwistyczna Seminarium będzie poświęcone analizie wybranych dyskursów społecznych, reprezentowanych w mediach (szczególnie w Internecie). Tematem pracy dyplomowej może być analiza słownictwa, gatunków tekstów, strategii komunikacyjnych czy wyznaczników językowego obrazu świata właściwych typowi wybranego dyskursu. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne /językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok 2. stopnia, semestr I i II Wymagania wstępne: semantyka i pragmatyka językowa, lingwistyka tekstu Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: seminarium - 60 godzin Metody dydaktyczne: Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: 130 godzin udział w zajęciach: 60 godz. samodzielne lektury: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 40 godzin Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: 60 godz. godz. (5 ECTS), zajęcia praktyczne 40 godz. (3 ECTS) |
Literatura: |
1) Dyskurs i jego odmiany, red. B. Witosz i in., Katowice 2016. 2) B. Witosz, Dyskurs i stylistyka, Katowice 2009. 3) J. Labocha, Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Kraków 2008 4) M. Wojtak, Rozłożone gazety, Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin 2015. 5) Tekst (w) sieci. Tekst. Język. Gatunki, red. D. Ulicka, Warszawa 2009. 6) I. Loewe, Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów, Katowice 2018. 7) Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko i J. Stasieńko, Wrocław 2005; 8) Język perswazji publicznej, red. K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka, Poznań 2003; 9) Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź 2002. 10) Współczesne analizy dyskursu, red. M. Krauz, S. Gajda, Rzeszów 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem; 2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych; 3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych 3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2 Umiejętności: 1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami; 2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego; 3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii; 4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej. 5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1 Kompetencje: 1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; 2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego 3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: dyskusja, prezentacja, referat Sposoby weryfikacji: aktywność na zajęciach, systematyczność pracy, udział w dyskusjach, złożenie pracy dyplomowej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Barbara Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.