Etyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AN1-3EZA |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.003
|
Nazwa przedmiotu: | Etyka zawodowa |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
3L niestac.I st.studia administracji-przedmioty obowiązkowe Administracja Niestacjonarna 3 rok 1 stopnia sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiotem wprowadzającym do Etyki zawodowej jest Etyka. Student powinien znać podstawową terminologię z zakresu siatki pojęciowej tej dyscypliny. Wskazana jest znajomość podstawowych problemów filozoficznych, umiejętność krytycznej analizy fundamentalnych kwestii związanych z istotą i celem ludzkiego życia oraz form układu politycznego i doktryn polityczno-prawnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z fundamentalnymi standardami moralnymi wyznaczającymi funkcjonowanie przedstawicieli zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów. Przedstawione zostają podstawowe zagadnienia etyki urzędniczej w kontekście rozważań na temat deontologii zawodów zaufania publicznego. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o polityce i administracji. Rok studiów/sem. - rok III/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 9 godzin konwersatorium. Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje. Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć 12,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt. ECTS. |
Literatura: |
T. Pietrzykowski, I. Bogucka, Etyka w administracji publicznej, Warszawa 2015 W. Kaczyńska, O etyce służb społecznych, Warszawa 2010 A. Zwoliński, Etyka urzędnika, Kraków 2012 M. Sułek, J. Świniarski, Etyka jako filozofia dobrego działania zawodowego. Podręcznik akademicki, Warszawa 2006 P. Steczkowski (red.), Etyka. Deontologia. Prawo, Rzeszów 2008 A. Breczko, Prawo i moralność w teorii i praktyce. Wczoraj i dziś, Białystok 2003 S. Jedynak (red.), Mały słownik etyczny, Bydgoszcz 1994 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej - KA6_WK1. UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych - KA6_UW1. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w administracji publicznej, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych - KA6_KR1. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia zajęć: - zasady dopuszczenia do zaliczenia - udział w zajęciach - metoda oceniania - ocena na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego z uwzględnieniem zadań dołączonych do zajęć w e-learningu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Andruszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Marta Andruszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z fundamentalnymi standardami moralnymi wyznaczającymi funkcjonowanie przedstawicieli zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów. Przedstawione zostają podstawowe zagadnienia etyki urzędniczej w kontekście rozważań na temat deontologii zawodów zaufania publicznego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o polityce i administracji. Rok studiów/sem. - rok III/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 16 godzin konwersatorium. Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje. Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt. ECTS. |
|
Literatura: |
Podana w części A. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Andruszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Marta Andruszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z fundamentalnymi standardami moralnymi wyznaczającymi funkcjonowanie przedstawicieli zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów. Przedstawione zostają podstawowe zagadnienia etyki urzędniczej w kontekście rozważań na temat deontologii zawodów zaufania publicznego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o polityce i administracji. Rok studiów/sem. - rok III/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 16 godzin konwersatorium. Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje. Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt. ECTS. |
|
Literatura: |
Podana w części A. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Andruszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Marta Andruszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z fundamentalnymi standardami moralnymi wyznaczającymi funkcjonowanie przedstawicieli zawodów zaufania publicznego i wolnych zawodów. Przedstawione zostają podstawowe zagadnienia etyki urzędniczej w kontekście rozważań na temat deontologii zawodów zaufania publicznego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o polityce i administracji. Rok studiów/sem. - rok III/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 16 godzin konwersatorium. Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje. Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć i egzaminu 12,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt. ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt. ECTS. |
|
Literatura: |
Podana w części A. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.