Bezpieczeństwo i higiena pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AN2-1BHP |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
Nazwa przedmiotu: | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
2L niestac.II st. studia administracji-przedmioty obowiązkowe Administracja Niestacjonarna 1 rok 2 stopnia sem. Zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Zgodnie z art. 51 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r., poz. 742 t.j. z późn. zm.) i § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 października 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia (Dz.U. z 2018 r. poz. 2090) na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku przeprowadza się szkolenia z Bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia studentów rozpoczynających studia na kierunkach realizowanych zarówno w trybie stacjonarnym i w trybie niestacjonarnym w formie wykładów w wymiarze 4 godzin dydaktycznych. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy. Rok studiów/semestr – rok I/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 4 godziny wykładów (w tym 3 godz. zdalnie asynchronicznie i 1 - asynchronicznie). Metody dydaktyczne – metoda pokazu, metoda heurystyczna, metoda problemowa, wykład konwersatoryjny. Punkty ECTS – dla przedmiotu nie przewiduje się tej punktacji. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 4 godz. (3 - zdalnie asynchronicznie, 1 - synchronicznie). Celem zajęć jest przekazanie studentom niezbędnych informacji, ugruntowanie uzyskanej przez nich wiedzy i nabycie podstawowych umiejętności z zakresu przepisów i zasad bhp obowiązujących na uczelni, w tym rozpoznawania zagrożeń w trakcie kształcenia na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku oraz metod ochrony przed tymi zagrożeniami. Wskazane zostaną nadto wzorce właściwego zachowania w razie wypadku i w sytuacjach zaistniałych zagrożeń na Uczelni oraz przekazane racjonalnie uzasadnione wnioski profilaktyczne. Udzielone zostaną także niezbędne wskazówki w zakresie ergonomii uczenia się w ramach zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Literatura: |
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r., poz. 1510 t.j.) – zwłaszcza Dział X oraz przepisy wykonawcze do tego kodeksu – zwłaszcza Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003 r., nr 169, poz. 1650 t.j.). Ponadto Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 października 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia (Dz.U. z 2018 r. poz. 2090) oraz najważniejsze przepisy wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie w Białymstoku. |
Efekty uczenia się: |
W programie nie przewiduje się efektów uczenia się dla tych zajęć. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student zobowiązany jest do rozwiązania testu zamkniętego na zakończenie zajęć (zaliczenie wymaga uzyskania co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Aleksandrowicz | |
Prowadzący grup: | Maciej Aleksandrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Aleksandrowicz | |
Prowadzący grup: | Maciej Aleksandrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.