Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AS1-3OZA |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.003
|
Nazwa przedmiotu: | Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
3L stac.I st.studia administracji-przedmioty obowiązkowe ADM.Stacj.3 rok 1 stopnia sem. Letni |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z teoriami oraz technikami organizacji i zarządzania w administracji publicznej. Studenci zapoznają się także z zasadami realizacji zadań z zakresu administracji publicznej. Celem zajęć jest wyposażenie studenta w umiejętność analizy organizacji w strukturach administracji publicznej oraz sposobu zarządzania zadaniami wykonywanymi przez jej organy w jak najefektywniejszy sposób. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar teorii i technik organizacji i zarządzania w administracji publicznej. Wykład cechuje nowoczesne podejście do omawianego zagadnienia, uwzględniające całokształt badanych zjawisk. Wykład podzielony jest na dwie części - pierwsza odbywa się w sali przy wykorzystaniu metody sokratycznej, analizy przypadków oraz prezentacji multimedialnych (możliwe prowadzenie zajęć zdalnie); druga część realizowana jest przy użyciu platformy EduPortal oraz konsultacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr - III rok/semestr VI Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu (w tym 14 godzin e-learningu) i 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne - wykład, ćwiczenia, zadania e-learning, konsultacje Punkty ECTS - 6 pkt. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz. (w tym 30 godz. wykładu i 30 godz. ćwiczeń, w tym łącznie 14 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 75 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 27 godz., egzamin 2 godz. Razem: 164 godz., co odpowiada 6 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS |
Literatura: |
Wykaz literatura podstawowej: Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Warszawa-Kraków, 2001 Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Putka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, Toruń 2002 Hauser J., Kukiełka M. (red.), Studia z zakresu zarządzania publicznego, Kraków 2002 Hatch M. J., Teoria organizacji, Warszawa PWN, 2004 Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008 Sakowicz M. (red.) Analiza skuteczności narzędzi wybranych polityk publicznych, Warszawa 2011 Władek Z., Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu, Difin, 2013. Mazur S. (red.), Współzarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015 Kisilowska I., Kisilowski M., Administrategia - jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej, Studio Emka 2016 Wykaz literatury uzupełniającej: Zalewski A. (red.), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Warszawa 2005 Koźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008 Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa 2011 Zybała A., Polityki publiczne. Doświadczenia w tworzeniu i wykonywaniu programów publicznych w Polsce i w innych krajach. Jak działa państwo gdy zamierza rozwiązać problemy zbiorowe swoich obywateli, Warszawa 2012 Kulesza M., Sześcilo D., Polityka administracyjna i zarządzanie publiczne, Warszawa 2013 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KA6_WK2 - podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej w sektorze administracji publicznej; Sposób weryfikacji: egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KA6_UW2 - wykorzystać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze działalności administracji publicznej; Sposób weryfikacji: egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu KA6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną oraz w ramach udziału w zespole w zakresie analizy problematyki administracji publicznej; Sposób weryfikacji: egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA6_KO3 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; Sposób weryfikacji: egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach; zaliczenie pisemne Wykład: egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kulikowska-Kulesza | |
Prowadzący grup: | Justyna Kulikowska-Kulesza, Małgorzata Wenclik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar teorii i technik organizacji i zarządzania w administracji publicznej. Wykład cechuje nowoczesne podejście do omawianego zagadnienia, uwzględniające całokształt badanych zjawisk. Wykład podzielony jest na dwie części - pierwsza odbywa się w sali przy wykorzystaniu metody sokratycznej, analizy przypadków, prezentacji multimedialnych oraz konsultacji (możliwe prowadzenie zajęć zdalnie); druga część realizowana jest przy użyciu platformy Blackboard oraz konsultacji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr - III rok/semestr VI Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu (w tym 15 godzin e-learningu) i 30 godzin ćwiczeń (w tym 15 godzin w e-learninigu) Metody dydaktyczne - wykład, ćwiczenia, zadania e-learning, konsultacje Punkty ECTS - 6 pkt. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz. (w tym 30 godz. wykładu i 30 godz. ćwiczeń, w tym łącznie 30 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 68 godz., egzamin 2 godz. Razem: 150 godz., co odpowiada 6 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Wykaz literatura podstawowej: Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Warszawa-Kraków, 2001 Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Putka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, Toruń 2002 Hauser J., Kukiełka M. (red.), Studia z zakresu zarządzania publicznego, Kraków 2002 Hatch M. J., Teoria organizacji, Warszawa PWN, 2004 Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008 Sakowicz M. (red.) Analiza skuteczności narzędzi wybranych polityk publicznych, Warszawa 2011 Władek Z., Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu, Difin, 2013. Mazur S. (red.), Współzarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015 Kisilowska I., Kisilowski M., Administrategia - jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej, Studio Emka 2016 Wykaz literatury uzupełniającej: Zalewski A. (red.), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Warszawa 2005 Koźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008 Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa 2011 Zybała A., Polityki publiczne. Doświadczenia w tworzeniu i wykonywaniu programów publicznych w Polsce i w innych krajach. Jak działa państwo gdy zamierza rozwiązać problemy zbiorowe swoich obywateli, Warszawa 2012 Kulesza M., Sześcilo D., Polityka administracyjna i zarządzanie publiczne, Warszawa 2013 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Kulikowska-Kulesza | |
Prowadzący grup: | Artur Kosicki, Justyna Kulikowska-Kulesza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar teorii i technik organizacji i zarządzania w administracji publicznej. Wykład cechuje nowoczesne podejście do omawianego zagadnienia, uwzględniające całokształt badanych zjawisk. Wykład podzielony jest na dwie części - pierwsza odbywa się w sali przy wykorzystaniu metody sokratycznej, analizy przypadków, prezentacji multimedialnych oraz konsultacji (możliwe prowadzenie zajęć zdalnie); druga część realizowana jest przy użyciu platformy Blackboard oraz konsultacji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr - III rok/semestr VI Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu (w tym 15 godzin e-learningu) i 30 godzin ćwiczeń (w tym 15 godzin w e-learninigu) Metody dydaktyczne - wykład, ćwiczenia, zadania e-learning, konsultacje Punkty ECTS - 6 pkt. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz. (w tym 30 godz. wykładu i 30 godz. ćwiczeń, w tym łącznie 30 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 68 godz., egzamin 2 godz. Razem: 150 godz., co odpowiada 6 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Wykaz literatura podstawowej: Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Warszawa-Kraków, 2001 Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Putka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, Toruń 2002 Hauser J., Kukiełka M. (red.), Studia z zakresu zarządzania publicznego, Kraków 2002 Hatch M. J., Teoria organizacji, Warszawa PWN, 2004 Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008 Sakowicz M. (red.) Analiza skuteczności narzędzi wybranych polityk publicznych, Warszawa 2011 Władek Z., Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu, Difin, 2013. Mazur S. (red.), Współzarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015 Kisilowska I., Kisilowski M., Administrategia - jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej, Studio Emka 2016 Wykaz literatury uzupełniającej: Zalewski A. (red.), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Warszawa 2005 Koźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008 Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa 2011 Zybała A., Polityki publiczne. Doświadczenia w tworzeniu i wykonywaniu programów publicznych w Polsce i w innych krajach. Jak działa państwo gdy zamierza rozwiązać problemy zbiorowe swoich obywateli, Warszawa 2012 Kulesza M., Sześcilo D., Polityka administracyjna i zarządzanie publiczne, Warszawa 2013 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.