Seminarium - Prawa człowieka w sferze administracji publicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AS2-2SEMPCS |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium - Prawa człowieka w sferze administracji publicznej |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
2L stac.II st. studia administracji-seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studenta pogłębionej wiedzy z określonego obszaru badawczego, zastosowania właściwych kryteriów opracowania problematyki badawczej, wyboru oraz określenia adekwatnych metod prowadzenia badań naukowych w odniesieniu do różnych problemów badawczych, planowania oraz realizacji prac naukowo-badawczych, a także rozwiązywania pojawiających się w tych procesach problemów praktycznych. Celem nadrzędnym jest finalne przygotowanie studenta do złożenia i obrony pracy dyplomowej oraz usystematyzowanie wiedzy niezbędnej do złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu magisterskiego. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - stacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok II/sem. I i II. Wymagania wstępne - zaliczenie proseminarium. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 60 godzin seminarium. Metody dydaktyczne – dyskusja moderowana, konsultacje. Punkty ECTS - 9. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godz., przygotowanie do zajęć 150 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz. Razem: 225 godzin, co odpowiada 9 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godzin, co odpowiada 3,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 150 godz., co odpowiada 6,0 pkt ECTS. |
Literatura: |
L. Kozioł, Z. Muszyński, Kompendium wiedzy o technice przygotowywania pracy dyplomowej, Toruń 2008, A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów, Warszawa 2006, R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004, B. Wierzbicki (red.), Praca magisterska od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: - główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) - KA7_WG5, - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej - KA7_WK1. UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: - ukierunkowywać innych w zakresie samodzielnego planowania i realizowania własnego uczenia się przez całe życie - KA7_UU2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracji publiczne - KA7_KK3. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena udziału w dyskusjach moderowanych, odpowiedzi na pytania prowadzącego, ocena - najpierw istotnych fragmentów - ostatecznie całej pracy dyplomowej w szczególności pod kątem poprawności języka prawniczego, logiczności prowadzenia wywodu, poprawności formalnej tekstu, struktury i układu pracy, zgodności treści z tytułem pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.