Praktyka ciągła w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-5JKH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
5 rok PiW NJ |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Funkcjonowanie w roli nauczyciela przedszkola, konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyka pedagogiczną. Zapoznanie z procedurami organizacyjnymi oraz zasadami dokumentowania pracy placówek przedszkolnych. Samodzielne planowanie i organizowanie indywidualnych i zespołowych form pracy z dziećmi. Integrowanie wiedzy z dyscyplin związanych z edukacją. Realizacja, opisywanie i refleksyjna analiza skuteczności podejmowanych działań pedagogicznych. Porozumiewanie się w sposób poprawny, precyzyjny i spójny przy użyciu technik i strategii komunikacyjnych w pracy z dzieckiem. Integrowanie i wykorzystanie wiedzy z dyscyplin związanych z edukacją przedszkolną dla celowego i skutecznego działania pedagogicznego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika Rok studiów/semestr: V rok Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godzin zajęć terenowych Metody dydaktyczne: metody ćwiczebne, metody praktyczne, pogadanka, pokaz Punkty ECTS: 8.0 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w praktykach: 30 godz., - udział w konsultacjach: 5 godz., - przygotowanie do prowadzenia zajęć podczas praktyk: 170 godz. Razem: 205 godzin, co odpowiada 8 ECTS. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 102,5 godz. - 4 ECTS; niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: 102,5 godz. - 4 ECTS |
Literatura: |
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2014). Dziecięca matematyka – dwadzieścia lat później. Książka dla rodziców i nauczycieli starszych przedszkolaków, Bliżej Przedszkola. Dudzińska, I. (1986). Metodyka wychowania w przedszkolu. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Folejewska, R., Zarzycka, I. (2005). Spróbujmy inaczej. Metody aktywizujące w przedszkolu. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Karbowniczek, J., Kwaśniewska M., Surma B. (2013). Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Wydawnictwo WAM. Czeglik, A. (2017). Konspekt czy scenariusz zajęć?. Bliżej Przedszkola, 11(158), s. 9-15. Aktualna Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego Programy wychowania w przedszkolu obowiązujące w danych placówkach |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG6 wykorzystuje metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym; KA7_WG7 dostrzega i charakteryzuje znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci; KA7_WG12 wyjaśnia zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji; KA7_WK2 wykorzystuje różne rodzaje i funkcje oceniania; KA7_UW1 dokonuje obserwacji sytuacje i zdarzenia pedagogicznych oraz analizuje je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej i proponuje rozwiązania problemów; KA7_UW2 rozpoznaje potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci oraz projektuje i prowadzi działania pedagogiczne, a także planuje, realizuje i ocenia spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; KA7_UW4 dobiera, tworzy, testuje i modyfikuje materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia; KA7_UU1 skutecznie animuje i monitoruje realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci, z wykorzystywaniem różnych rodzajów zabaw; KA7_KK4 dokonuje autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi; KA7_KR1 posługuje się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N PRA
PRA
PRA
PRA
|
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bartoszewicz, Agnieszka Laskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Bartoszewicz, Agnieszka Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.