Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-RS5-4JIE |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
4 rok SPC SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok/ semestr: 4 rok/ 7 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład: 15 godzin Ćwiczenia : 15 godzin Bilans nakładu pracy studenta: Rodzaj aktywności - Liczba godzin: - Udział w wykładach i ćwiczeniach: 30h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 2 h - Przygotowanie do zajęć: 35 h - Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 33 h Razem: 100 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 h/ 1,3 pkt ECTS - o charakterze praktycznym: 68 h/ 2,7 pkt ECTS |
Literatura: |
Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Głodkowska J., Sipowicz K., Patejuk-Mazurek I. (red.) (2018), Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich. Warszawa: Wydawnictwo APS. Kijak ,R. J. (2013). Niepełnosprawność intelektualna. Między diagnozą a działaniem. Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. Kościelska M. (2004). Człowiek niepełnosprawny: rodzina, praca, Bydgoszcz |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG3, Zna terminologię z rożnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym KA7_WG4, Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą ich teorię i praktykę KA7_WG8, Posiada uporządkowaną wiedzę na temat systemu kształcenia specjalnego w kontekście systemu kształcenia ogólnodostępnego KA7_UW1 , Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zapewnienia pełnego uczestnictwa ucznia w procesie kształcenia i wychowania oraz wzmacniania włączenia społecznego KA7_KK1, Jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej, wykazuje gotowość do konstruktywnego komunikowania się i współpracy z otoczeniem, do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach społecznych realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne oraz ukierunkowane na promowanie włączenia społecznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Otapowicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Juszczak, Dorota Otapowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Otapowicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Juszczak, Dorota Otapowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.