Etyczne aspekty pracy pedagoga
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S2-2XJCN |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Etyczne aspekty pracy pedagoga |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. AKzA stac. sem zimowy 2 rok 2st. KRES stac. sem zimowy 2 rok 2st. POW stac. sem. zimowy Moduł rozszerzający wiedzę ogólną - stac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu: zapoznanie studentów z podstawami etyki zawodowej. Wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im dostrzec i analizować dylematy etyczne pojawiające się podczas wykonywania obowiązków zawodowych oraz przewidzieć skutki konkretnych działań. |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny przedmiotu Ćwiczenia poświęcone są: - współczesnym wyzwaniom etycznym (pluralizm kultury, globalizacja, etyka informatyczna) - etycznym dylematom zawodu pedagoga Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15h ćwiczenia Metody dydaktyczne: metody aktywizujące |
Literatura: |
Chudy W., Pedagogika godności. Elementy etyki pedagogicznej, oprac. A. Szudra, TN KUL, Lublin 2009. Homplewicz J., Etyka pedagogiczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów 1996. Styczeń T., Merecki J., ABC Etyki, Lublin 1996. Szostek A., Wokół godności, prawdy i miłości. Rozważania etyczne, RW KUL, Lublin 1995. Ślipko T., Zarys etyki szczegółowej. T. I, T. II, WAM, Kraków 1982. Zając D., Etyka zawodowa nauczycieli. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (wymagana jest 75% obecności), pozytywnie zaliczone kolokwium oraz aktywne uczestnictwo w dyskusji na temat różnych dylematów etycznych pojawiających się w zawodzie pedagoga. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.