2 rok 2st. POW stac. sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-OS2-2DSW |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teorią z zakresu diagnostyki (na poziomie rozszerzonym) a w szczególności diagnozy środowisk wychowawczych Przedstawienie studentom metod, technik i narzędzi stosowanych w diagnozie jednostek i ich środowisk wychowawczych Przygotowanie studentów do praktycznego wykorzystywania zdobytej w trakcie zajęć wiedzy z zakresu diagnozy środowisk wychowawczych. |
|
||
380-OS2-2XBDK |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje następujące zagadnienie: podniesienie kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzenia form manualnych w terapii - zdobycie umiejętności integrowania działań ekspresyjnych i percepcyjnych podmiotu terapii, - zastosowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, psychoterapii oraz nauk o sztuce w procesie profilaktyki i terapii zaburzeń rozwoju człowieka, - przygotowanie uczestników do organizacji i realizacji zajęć z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi różnorodne dysfunkcje psychofizyczne i społeczne, - rozwinięcie kompetencji arteterapeutycznych. |
|
||
380-OS2-2NTD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku realizacji przedmiotu studenci poznają kierunki zmian w obszarze przedmiotu badań dydaktyki ogólnej, a w szczególności zmiany w zakresie teleologii, treści kształcenia, wielości paradygmatów dydaktycznych oraz tworzenia środowiska aktywnego uczenia się uczniów. Podczas zajęć ćwiczeniowych studenci doskonalą umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów oraz umiejętności właściwego dobierania metod, środków dydaktycznych, form organizacji pozwalających osiągać optymalne efekty kształcenia. W trakcie zajęć studenci kształtują kompetencje społeczne, a w szczególności odznaczanie się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. |
|
||
380-OS2-2XGIS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2SEM3 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej z zakresu szeroko pojętej pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej (uwzględniającej oddziaływania pedagogiczne w warunkach zmiany kulturowej ( socjalizacji): indywidualizmu i oprotestowania tradycji; działalność instytucji opiekuńczo - wychowawczych; szeroko rozumianej profilaktyki analiz dobrostanu jednostek jako efektu wsparcia w rozwoju i procesów opiekuńczych państwa, organizacji samorządowych czy instytucji edukacyjnych. |
|
||
380-OS2-2HDTA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest doskonalenie wybranych umiejętności językowych: mówienia, czytania tekstów autentycznych, rozumienia ze słuchu, pisania, a także ćwiczenie elementów tłumaczenia oraz przyswajanie i utrwalanie słownictwa specjalistycznego np. społeczeństwo uczące się, edukacja alternatywna, młodzież zagrożona, bieda i wykluczenie społeczne, analfabetyzm, uczniowie z doświadczeniem migracji. Treści zajęć: Społeczeństwo uczące się. Cztery filary edukacji. Kształcenie alternatywne w Europie na podstawie edukacji domowej. Priorytety polityki edukacyjnej w Europie. Kompetencje kluczowe w Europie w świetle Raportu Eurydice. Uczestnictwo i zaangażowanie młodzieży w kwestie globalne i lokalne. Europejski Korpus Solidarności jako przykład europejskiego programu edukacyjnego. Młodzież zagrożona i przestępczość nieletnich. Świadomość międzykulturowa w kontekście edukacji. Problemy i wyzwania edukacyjne na świecie. |
|
||
380-OS2-2HDTR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2GMP |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• wprowadzenie studentów w współczesne aspekty problemów opieki w Europie, • omówienie modeli opiekuńczych systemów opiekuńczych w krajach UE • Zapoznanie studentów z metodami i formami pracy stosowanymi w krajach UE • Omówienie dyrektyw prawa UE w zakresie świadczenia usług opiekuńczych |
|
||
380-OS2-2XJCM |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2XABJ | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy o środowisku uczenia się, różnych stylach i technikach uczenia się, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; zrozumienie zadań nauczyciela w zapobieganiu i przeciwdziałaniu trudnościom edukacyjnym i rozwojowym dzięki wykorzystaniu efektywnych technik nauczania i uczenia się; kształtowanie umiejętności tworzenia warsztatu pracy i środowiska do uczenia się oraz rozwijanie kompetencji do samodzielności w rozwoju i ustawicznego uczenia się, a także wrażliwości na preferencje poznawcze wychowanków |
|
||
380-OS2-2GMS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
· Zapoznanie z modelowymi działaniami doradców oraz metodami i technikami wykorzystywanymi w pracy z klientem. · Zapoznanie z elementarną wiedzą oraz umiejętnościami działań poradniczych podejmowanych względem rodziny. · Opanowanie warsztatu pracy doradcy rodziny, poprzez nabycie umiejętności pomocnych w wykorzystywaniu technik w zależności od wybranego modelu działania, specyfiki problemu oraz kontekstu sytuacyjnego. · Zapoznanie z praktycznym zastosowaniem wybranych technik w pracy z klientem. |
|
||
380-OS2-2GMR |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studentów do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych poprzez kształtowanie umiejętności diagnozy grupy wychowawczej oraz umiejętności odpowiedniego doboru środków i metod do realizacji zajęć w grupie. |
|
||
380-OS2-2ADK |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie przez studenta umiejętności stosowania metod i technik pracy z rodziną jako całością, jak również z poszczególnymi jej członkami (z uwzględnieniem młodzieży i dzieci). Poprzez udział w warsztacie studenci będą przygotowani do pracy bezpośrednio w środowisku rodziny. Nabędą wiedzę na temat możliwości organizowania pomocy rodzinie w placówkach pomocowych oraz kompetencje w zakresie kreatywnego poszukiwania rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wychowawczych. |
|
||