2 rok 2st. POW stac. sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-OS2-2XJKW |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2XEPS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi, aktualnymi formami pomocy psychoterapeutycznej oraz z głównymi wskazaniami i zasadami ich stosowania w praktyce. |
|
||
380-OS2-2XGIS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2JEG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji zajęć jest dostarczenie wiedzy umiejętności pozwalających na dokonanie oceny i projektowanie rozwiązań udostępniających przestrzeń społeczną i edukacyjną z uwzględnieniem potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. |
|
||
380-OS2-2SEM4 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium magisterskiego jest rozwijanie wiedzy i umiejętności naukowo-badawczych Studentek i Studentów, niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej z zakresu szeroko pojętej pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej (uwzględniającej oddziaływania pedagogiczne w warunkach zmiany kulturowej ( socjalizacji): indywidualizmu i oprotestowania tradycji; działalność instytucji opiekuńczo - wychowawczych; szeroko rozumianej profilaktyki analiz dobrostanu jednostek jako efektu wsparcia w rozwoju i procesów opiekuńczych państwa, organizacji samorządowych czy instytucji edukacyjnych. |
|
||
380-OS2-2JKT |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-2XADG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Klasyczne koncepcje opieki koncentrowały się na zapewnieniu wychowankom jak najlepszych warunków życia. Współcześnie natomiast oddziaływania opiekuńczo-wychowawcze koncentrować się powinny na trosce o jakość życia, rozwoju i dojrzałości jednostki zgodnym z jej dążeniami. Kluczowe jest założenie indywidualizacji oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych i ukierunkowanie ich na procesy wspomagania w rozwoju zgodne ze standardami grupy do której przynależy wychowanek. |
|
||
380-OS2-2XJMC | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zapozna się z podstawową formą pomocy psychologicznej, jaką jest psychoterapia poprzez poznanie jej założeń, przebiegu i podstawowych zjawisk. Ponadto szczegółowo pozna wybrane strategie terapeutyczne i nauczy się ich zastosowania w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Zapozna się z założeniami klasycznej psychoanalizy oraz szkół neopsychoanalitycznych wraz z różnymi procedurami psychoterapeutycznymi. W ramach podejścia behawioralnego pozna techniki psychoterapeutyczne oparte na warunkowaniu klasycznym, warunkowaniu sprawczym, społecznym uczeniu się. Student zapozna się z głównymi założeniami terapii poznawczej, podstawowymi cechami schematów kognitywnych oraz typowymi błędami w myśleniu. Pozna również psychoterapeutyczne strategie poznawcze. Student zaznajomi się ze szkołami humanistyczno-egzystencjalnymi i ich założeniami. Pozna również założenia terapii rodzin w podejściu systemowym, w tym podstawowe strategie pracy z rodziną. |
|
||
380-OS2-2ADL |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W zmieniającym się ciągle i we wszystkich wymiarach świecie w dyskursie społecznym i naukowym w coraz większym wymiarze pojawiają się założenia ambiwalentnego postrzegania zmian ( w sferze kulturowej, ekonomicznej, społecznej). Co więcej – częściej czytamy o negatywnych ich konsekwencjach niż pozytywnych. Głębokość i radykalność zmian dotyka nie tylko sfery zewnętrznego funkcjonowania jednostki ale również sfery wartości podstawowych, reguł i przekonań. Poczucia bezpieczeństwa, ciągłości, przewidywalności, trwałości to wartości autoteliczne, a zmiany, które dotykają społeczeństwa i jednostki są zaprzeczeniem tych wartości. Stąd też zwrócenie uwagi na specyficzne zagrożenia środowisk wychowawczych i konsekwencje traumy kulturowej, która dotyka zarówno zbiorowości jak i jednostki w konsekwencji wywołuje różne strategie działania :aktywne i pasywne. |
|
||