(in Polish) Kierowanie sobą - kierowanie innymi
General data
Course ID: | 380-S2-2XKIE |
Erasmus code / ISCED: |
05.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Kierowanie sobą - kierowanie innymi |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) 2 rok 2st. AKzA stac. sem zimowy (in Polish) 2 rok 2st. KRES stac. sem zimowy (in Polish) 2 rok 2st. POW stac. sem. zimowy (in Polish) Moduł rozszerzający wiedzę ogólną - stac. II stop. Pedagogika |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) - zaprezentowanie podstawowej wiedzy i umiejętności organizacyjnych, jako elementów wspomagających pracę zawodową, a także przydatnych w życiu osobistym, - stworzenie uczestnikom zajęć okazji do poznania elementarnej wiedzy na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, refleksji nad własnymi przekonaniami i stylem działania, analizy własnych działań i samooceny ewentualnych obszarów wymagających modyfikacji, - poznanie wybranych nawyków skutecznego działania przydatnych w rozwoju osobistym oraz kierowaniu zespołem [osoba dobrze zorganizowana – mity i stereotypy, działanie proaktywne, gospodarowanie czasem (perspektywy postrzegania czasu, techniki organizowania czasu), rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich (wyjście poza utarte przekonania, różne style zachowań ludzi w sytuacji konfliktowej),skuteczne komunikowanie się, współpraca w zespole]. |
Full description: |
(in Polish) Pedagogika, profil: ogólnoakademicki, studia stacjonarne, 2r 2st./semestr zimowy 15 godz. ćwiczeń 2 pkt ECTS (55 h) Metody dydaktyczne: mini wykład, dyskusja grupowa, praca indywidualna, praca zespołowa, konsultacje. Udział w ćwiczeniach – 15 h, przygotowanie do ćwiczeń/praca w zespole - 10 h, udział w konsultacjach - 10 h, opracowanie indywidualnego planu rozwoju - 10 h, przygotowanie pracy pisemnej - 10 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 h - 1 p. ECTS, o charakterze praktycznym: 30 h - 1 p. ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Bartkowiak G., Psychologia zarządzania. Nowe spojrzenie. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010. Covey S. R., Zasady działania skutecznego przywódcy. Przełożył K. Pawłowski, Medium, Warszawa 1997. Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania. Przeł. I. Majewska–Opiełka, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2003. Fontana D., Zarządzanie czasem.PWN, Warszawa 1999. Grzesiuk L., Doroszewicz K., Stojanowska E., Umiejętności menedżera. Psychologia stosowana dla menedżerów. WSHiP, Warszawa 2001. Majewska-Opiełka I., Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI w. Medium, Warszawa 1998. Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna. PWN, Warszawa 2001. Robbins S., Prawdy o kierowaniu ludźmi …i tylko prawdy. PWE, Warszawa 2003. Seiwert L.J., Jak organizować czas, Placet, Warszawa 1993. Sinek S., Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania. HELION, Gliwice 2013. Zimbardo P.G., Boyd J., Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu. PWN, Warszawa 2011. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: - ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, pogłębioną w wybranych zakresach, - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi elementami wiedzy organizacyjnej w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych, - jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się (w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu wymaga obecności na ćwiczeniach oraz aktywnego udziału w zadaniach indywidualnych oraz zespołowych; przygotowanie osobistego planu rozwoju, przygotowanie recenzji wybranej książki z zakresu treści programowych (do wyboru). Do zaliczenia przedmiotu może przystąpić student, który był obecny na minimum 51% ćwiczeń. |
Copyright by University of Bialystok.