University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Kierowanie sobą - kierowanie innymi

General data

Course ID: 380-S2-2XKIE
Erasmus code / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Kierowanie sobą - kierowanie innymi
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) 2 rok 2st. AKzA stac. sem zimowy
(in Polish) 2 rok 2st. KRES stac. sem zimowy
(in Polish) 2 rok 2st. POW stac. sem. zimowy
(in Polish) Moduł rozszerzający wiedzę ogólną - stac. II stop. Pedagogika
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

- zaprezentowanie podstawowej wiedzy i umiejętności organizacyjnych, jako elementów wspomagających pracę zawodową, a także przydatnych w życiu osobistym,

- stworzenie uczestnikom zajęć okazji do poznania elementarnej wiedzy na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, refleksji nad własnymi przekonaniami i stylem działania, analizy własnych działań i samooceny ewentualnych obszarów wymagających modyfikacji,

- poznanie wybranych nawyków skutecznego działania przydatnych w rozwoju osobistym oraz kierowaniu zespołem [osoba dobrze zorganizowana – mity i stereotypy, działanie proaktywne, gospodarowanie czasem (perspektywy postrzegania czasu, techniki organizowania czasu), rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich (wyjście poza utarte przekonania, różne style zachowań ludzi w sytuacji konfliktowej),skuteczne komunikowanie się, współpraca w zespole].

Full description: (in Polish)

Pedagogika, profil: ogólnoakademicki, studia stacjonarne, 2r 2st./semestr zimowy

15 godz. ćwiczeń

2 pkt ECTS (55 h)

Metody dydaktyczne: mini wykład, dyskusja grupowa, praca indywidualna, praca zespołowa, konsultacje.

Udział w ćwiczeniach – 15 h, przygotowanie do ćwiczeń/praca w zespole - 10 h, udział w konsultacjach - 10 h, opracowanie indywidualnego planu rozwoju - 10 h, przygotowanie pracy pisemnej - 10 h

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 h - 1 p. ECTS, o charakterze praktycznym: 30 h - 1 p. ECTS

Bibliography: (in Polish)

Bartkowiak G., Psychologia zarządzania. Nowe spojrzenie. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.

Covey S. R., Zasady działania skutecznego przywódcy. Przełożył K. Pawłowski, Medium, Warszawa 1997.

Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania. Przeł. I. Majewska–Opiełka, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2003.

Fontana D., Zarządzanie czasem.PWN, Warszawa 1999.

Grzesiuk L., Doroszewicz K., Stojanowska E., Umiejętności menedżera. Psychologia stosowana dla menedżerów. WSHiP, Warszawa 2001.

Majewska-Opiełka I., Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI w. Medium, Warszawa 1998.

Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna. PWN, Warszawa 2001.

Robbins S., Prawdy o kierowaniu ludźmi …i tylko prawdy. PWE, Warszawa 2003.

Seiwert L.J., Jak organizować czas, Placet, Warszawa 1993.

Sinek S., Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania. HELION, Gliwice 2013.

Zimbardo P.G., Boyd J., Paradoks czasu. Psychologia postrzegania czasu. PWN, Warszawa 2011.

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

- ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, pogłębioną w wybranych zakresach,

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi elementami wiedzy organizacyjnej w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych,

- jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się (w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie przedmiotu wymaga obecności na ćwiczeniach oraz aktywnego udziału w zadaniach indywidualnych oraz zespołowych; przygotowanie osobistego planu rozwoju, przygotowanie recenzji wybranej książki z zakresu treści programowych (do wyboru).

Do zaliczenia przedmiotu może przystąpić student, który był obecny na minimum 51% ćwiczeń.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)