Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wizualizacja danych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 390-FG1-2WD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wizualizacja danych
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy: fizyka gier komputerowych 2 rok I stopień sem. zimowy 2023/2024
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie skryptowe 390-FG1-2PS
Systemy operacyjne 390-FG1-1SO

Założenia (opisowo):

Przedmiotem zajęć jest prezentacja metod wizualizacji różnych typów danych na wykresach 2D i 3D.

Podstawowym narzędziem pracy będzie język Python z użyciem bibliotek NumPy (numeryczna biblioteka Pythona), SciPy (naukowa biblioteka Pythona) oraz MatPlotLib (biblioteka Pythona do tworzenia wykresów).

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka

Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów)

Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego

Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny).

Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS).

Tematy podejmowane na Laboratorium:

1. Wstęp

2. Wykresy punktowe

3. Wykresy słupkowe i histogramy

4. Wykresy kołowe

5. Wykresy konturowe

6. Wykresy pól wektorowych

7. Wykresy 3D

8. Animacje

Literatura:

Zalecana literatura:

1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/

2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/

3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/

Efekty uczenia się:

Student:

K_W23 - zna zasady użytkowania systemów operacyjnych oraz pakiet wybranych specjalistycznych programów aplikacyjnych - w tym środowisko do analizy danych i obliczeń symbolicznych;

K_W25 - zna podstawy programowania w wybranym ięzyku wyższego poziomu;

K_W26 - zna podslawy metod numerycznych stosowanych do zagadnień fizyki oraz ploblemów techniki.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się egzaminem praktycznym, który zweryfikuje uzyskaną wiedzę.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Olszewski
Prowadzący grup: Wojciech Olszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie skryptowe 0900-FG1-2PS
Systemy operacyjne 0900-FG1-1SO

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka

Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów)

Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego

Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny).

Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS).

Tematy podejmowane na Laboratorium:

1. Wstęp

2. Wykresy punktowe

3. Wykresy słupkowe i histogramy

4. Wykresy kołowe

5. Wykresy konturowe

6. Wykresy pól wektorowych

7. Wykresy 3D

8. Animacje

Literatura:

Zalecana literatura:

1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/

2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/

3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pisarski
Prowadzący grup: Andrzej Pisarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Programowanie skryptowe 0900-FG1-2PS
Systemy operacyjne 0900-FG1-1SO

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zaliczenie wcześniejszych kursów tj. Systemy operacyjne oraz Programowanie skryptowe.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Moduł: kształcenie praktyczne i specjalistyczne

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki fizyczne, fizyka

Rok studiów, semestr: 2 rok/1 semestr, studia I stopnia (fizyka gier i robotów)

Wymagania wstępne: zaliczony kurs systemów operacyjnych i programowania skryptowego

Metody dydaktyczne: prezentacja kodu programów, samodzielne pisanie kodu, zadania domowe, dyskusje, konsultacje, samodzielne studiowanie

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: laboratorium (30 godzin), przygotowanie do zajęć (17 godzin), udział w konsultacjach przedmiotowych (3 godziny).

Wskaźniki ilościowe: laboratorium (1.2 punktów ECTS), przygotowanie do zajęć (0.68 punktów ECTS), udział w konsultacjach przedmiotowych (0.12 punktów ECTS).

Tematy podejmowane na Laboratorium:

1. Wstęp

2. Wykresy punktowe

3. Wykresy słupkowe i histogramy

4. Wykresy kołowe

5. Wykresy konturowe

6. Wykresy pól wektorowych

7. Wykresy 3D

8. Animacje

Literatura:

Zalecana literatura:

1. Dokumentacja języka skryptowego Python: https://www.python.org/doc/

2. Dokumentacja bibliotek NumPy i SciPy: https://docs.scipy.org/doc/

3. Dokumentacja biblioteki MatPlotLib: https://matplotlib.org/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)