Tworzenie aplikacji mobilnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-IS1-2TAM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie aplikacji mobilnych |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe - WILNO Wilno - informatyka 2 rok 1 st. stacjonarne sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zakłada się, że student posiada wiedzę języka Java, ma wiedzę o prace z bazami danych, ma znajomość języka angielskiego (w tym i wyrazów w zakresie IT). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom wiedzy teoretycznej a w większości praktycznej dla tworzenia aplikacji mobilnych. W ciągu kursu będzie tworzona Android aplikacja posiadająca elementy prostego interfejsu i wprowadzenia danych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowe Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych - informatyka Rok studiów/semestr: 3 / 5 Wymagania wstępne: Zakłada się, że student posiada wiedzę z zakresów: • Język angielski • Język jAVA • bazy danych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 laboratorium, 15 projekt Metody dydaktyczne: Analiza przypadków biznesowych, praca laboratoryjna, projekt Punkty ECTS: 3 1. wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów 1.17 ECTS - udział w zajęciach laboratoryjnych 15 godz. - udział w zajęciach projektowych 15 godz. - czas trwania zaliczenia 4 godz. Udział w konsultacjach 1 godz. 2. o charakterze praktycznym 1.83 ECTS - Przygotowanie do zajęć, zaliczenia 35 godz. - Przygotowanie sprawozdań, projektu 15 godz. - Samodzielne studiowanie tematyki zajęć 5 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Tworzenie interfejsu użytkownika. https://www.udacity.com/course/android-basics-user-interface--ud834 2. Opracowanie metod wprowadzenia danych: https://www.udacity.com/course/android-basics-user-input--ud836 Literatura pomocnicza Android Studio https://developer.android.com/studio/intro |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG4 Zna podstawowe techniki i metody programowania, paradygmaty i języki programowania. KP6_WG5 Zna zasady kolekcjonowania i przechowywania danych. KP6_WG6 Zna metodologie i narzędzia umożliwiające tworzenie oprogramowania w środowiskach lokalnych, rozproszonych i internetowych. KP6_WG9 Zna podstawowe zagadnienia w dziedzinie sztucznej inteligencji, reprezentacji i przetwarzania wiedzy, komunikacji człowiek-komputer. KP6_WG10 Zna podstawy inżynierii oprogramowania. KP6_WG11 Zna podstawowe metody techniki i elementy architektury systemów rozproszonych, podstawowe założenia programowania równoległego i rozproszonego, podstawowe modele obliczeń równoległych i rozproszonych. KP6_WK1 Ma podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień prawnych i etycznych związanych z informatyką. Zna podstawowe zasady BHP przy obsłudze sprzętu komputerowego. KP6_WK2 Ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej KP6_UW3 Samodzielnie potrafi zaprojektować algorytmy realizujące wybrane zadania, potrafi przeprowadzić analizę złożoności danego algorytmu. KP6_UW4 Wybiera odpowiedni paradygmat i język programowania do rozwiązania określonego typu zadań. KP6_UW5 Samodzielnie implementuje algorytmy stosując odpowiednie elementy wybranego języka programowania. KP6_UW7 Potrafi zaprojektować i zoptymalizować bazę danych zgodnie ze specyfikacją, umie efektywnie wyszukiwać żądane informacje w istniejących bazach danych, potrafi zaimplementować bazę danych w wybranym systemie baz danych. KP6_UW11 Posługuje się wzorcami projektowymi, posługuje się API, umie wykorzystać narzędzia wspomagające proces tworzenia, testowania i debugowania oprogramowania. KP6_UW13 Potrafi tworzyć oprogramowanie typu klient-serwer. KP6_UW14 Wykorzystuje technologie tworzenia oprogramowania pracującego w Internecie. KP6_UK1 Posługuje się terminologią informatyczną w języku angielskim. KP6_UU1 Rozumie potrzebę podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji KP6_UU2 potrafi śledzić i przyswajać sobie nowe narzędzia i metody informatyczne KP6_KK1 Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań Sposób weryfikacji efektów - zaliczenie przedmiotu |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.