Antropologia kultury w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 430-KS1-1AKM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Antropologia kultury w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Instytut Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Marketing jest przedsięwzięciem utylitarnym, którego podstawowym celem jest optymalizacja konsumpcji, ale stanowi także narzędzie przekazu kulturowego. Przyjrzymy się reklamie jako szczególnemu rodzajowi praktyki kulturowej, w której znajdują odzwierciedlenie wartości, normy, idee, symbole i dyskursy charakterystyczne dla określonego kręgu kulturowego, czy poszczególnych kultur. Z drugiej strony reklama przyczynia się do zmiany postaw ludzi i ich zachowań, a zatem także przemiany kultury. Interesować nas będzie treść reklam, ewolucja strategii reklamowych w kontekście przemian społeczno-kulturowych po drugiej wojnie światowej. Kolejnym celem wykładów jest pokazanie w jaki sposób wiedza z obszaru antropologii kultury (i nauk pokrewnych) jest wykorzystywana w działaniach marketingowych – będą nas zajmowały głównie takie kategorie, jak: płeć kulturowa, kobiecość, męskość, seksualność, ciało. Ponadto przyjrzymy się strategiom marketingowym wykorzystywanym w reklamach przedmiotów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy, przedmiot specjalnościowy M4 Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina – kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: II rok/semestr IV (studia pierwszego stopnia) Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych pojęć i teorii dotyczących kultury i życia społecznego nabyta na wcześniejszych zajęciach (np. antropologiczne podstawy kulturoznawstwa, metodologia badań kulturoznawczych, socjologia kultury). Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładów. Formy prowadzenia zajęć i metody dydaktyczne są podane w sylabusie B. Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w wykładach i obecność na zaliczeniu – 16 godz.; – przygotowanie do zaliczenia – 10 godz.; – udział w konsultacjach – 3 godz. Razem 30 godzin, co odpowiada 1. punktowi ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 19 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS – o charakterze praktycznym – 11 godzin, co odpowiada 0,4 punktu ECTS |
Literatura: |
Studentki/studenci powinni znać i rozumieć treści przekazywane na wykładach oraz treści pomieszczone w publikacjach wymienionych w sylabusie B. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia wraz ze sposobami weryfikacji zostały umieszczone w sylabusie B. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Wykłady obowiązkowe. Informacje szczegółowe znajdują się w sylabusie B. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Arcimowicz | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Arcimowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.