Pozyskiwanie grantów na rzecz instytucji kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 470-HS2-2PGI |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.352
|
Nazwa przedmiotu: | Pozyskiwanie grantów na rzecz instytucji kultury |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia historyczne - przedmioty specjalizacyjne Historia II rok II stopnia sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Przed przystąpieniem do nauki danego przedmiotu powinien posiadać ogólną znajomość działalności instytucji kultury oraz świadomość roli kultury w społeczeństwie. Powinien operować podstawową terminologią z zakresu finansów i zarządzania, posiadać elementarną wiedzę na temat systemu prawnego obowiązującego w Polsce. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego aplikowania o granty i fundusze na działalność instytucji kultury. Studenci poznają źródła finansowania, zasady tworzenia wniosków oraz techniki budowania strategii fundraisingowej. |
Pełny opis: |
Program przedmiotu „Pozyskiwanie grantów na rzecz instytucji kultury” łączy teorię z praktyką, umożliwiając studentom zdobycie realnych kompetencji w zakresie finansowania kultury. Dzięki warsztatom, analizie studiów przypadków i kontaktowi z ekspertami, uczestnicy zdobędą umiejętności, które mogą wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej. Po ukończeniu zajęć student będzie potrafiła: - Identyfikować krajowe i międzynarodowe źródła finansowania dla instytucji kultury. - Tworzyć skuteczne wnioski grantowe, uwzględniając wymogi formalne i merytoryczne. - Opracowywać budżet i harmonogram realizacji projektów kulturalnych. - Zarządzać grantami i raportować wyniki zgodnie z wymaganiami grantodawców. - Stosować zasady networkingu i budowania partnerstw w procesie aplikowania o fundusze. |
Literatura: |
Kozyra M. Prawo zamówień publicznych w praktyce: wzory, instrukcje, przykłady, Warszawa 2020. Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych M. Klinowski, Uwarunkowania dla budżetowania kosztów projektów, "Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 471, 2017, s. 194- 202. Drucker P.F., Skuteczne zarządzanie, Warszawa 2017. Domiter M., Marciszewska A., Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Warszawa 2013. System finansowania instytucji kultury w Polsce, Opinie i ekspertyzy OE–319, Warszawa 2020. M. Bartosiewicz-Niziołek et al., Narzędziownik ewaluacyjny, Warszawa 2020. Zarządzanie ryzykiem. Przegląd wybranych metodyk, red. Dariusz Wróblewski, Józefów 2015. |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1 w pogłębionym stopniu uporządkowane fakty i zjawiska z zakresu historii, prowadzące do specjalizacji w wybranych obszarach badań historycznych KP7_WG3 ma pogłębioną, uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii dawnych i współczesnych ziem polskich na tle dziejów Europy – także w aspekcie porównawczym KP7_WG5 powiązania interdyscyplinarne historii i nauk pokrewnych z innymi naukami i obszarami nauk, definiując miejsce historii KP7_WK1 relacje i zależności pomiędzy przeszłością a teraźniejszością oraz ich wpływ na świadomość i tożsamość współczesnych ludzi i społeczeństw KP7_UW1 Samodzielnie zdobywać i pogłębiać wiedzę oraz doskonalić umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji KP7_UW3 analizować, interpretować i wykorzystywać dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci, przeprowadzając ich pogłębioną krytykę KP7_UW3 analizować, interpretować i wykorzystywać dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci, przeprowadzając ich pogłębioną krytykę KP7_UW4 analizować, interpretować i systematyzować informacje dotyczące nauk historycznych i pokrewnych, wykorzystując bibliografie, pomoce archiwalne i bazy danych, itp KP7_UW5 korzystać z technologii informacyjnej, multimediów i zasobów Internetu, stosując różnorodne, nowoczesne metody i techniki prezentacji wyników badań KP7_UK1 prowadzić debatę, skutecznie argumentując i uzasadniając swoje stanowisko w dyskusji naukowej z wykorzystaniem wiedzy i własnego doświadczenia badawczego, jak też poglądów reprezentantów różnych nurtów historiograficznych KP7_UO2 współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące aktywności: Opracowanie i prezentacji wniosku grantowego (60%) Test pisemnego z wiedzy teoretycznej (20%) Aktywnego udziału w zajęciach i pracy zespołowej (20%) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzena Wilczko | |
Prowadzący grup: | Marzena Wilczko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Kosel | |
Prowadzący grup: | Bogusław Kosel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego aplikowania o granty i fundusze na działalność instytucji kultury. Studenci poznają źródła finansowania, zasady tworzenia wniosków oraz techniki budowania strategii fundraisingowej. |
|
Pełny opis: |
Program przedmiotu „Pozyskiwanie grantów na rzecz instytucji kultury” łączy teorię z praktyką, umożliwiając studentom zdobycie realnych kompetencji w zakresie finansowania kultury. Dzięki warsztatom, analizie studiów przypadków i kontaktowi z ekspertami, uczestnicy zdobędą umiejętności, które mogą wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej. Po ukończeniu zajęć student będzie potrafiła: - Identyfikować krajowe i międzynarodowe źródła finansowania dla instytucji kultury. - Tworzyć skuteczne wnioski grantowe, uwzględniając wymogi formalne i merytoryczne. - Opracowywać budżet i harmonogram realizacji projektów kulturalnych. - Zarządzać grantami i raportować wyniki zgodnie z wymaganiami grantodawców. - Stosować zasady networkingu i budowania partnerstw w procesie aplikowania o fundusze. |
|
Literatura: |
Kozyra M. Prawo zamówień publicznych w praktyce: wzory, instrukcje, przykłady, Warszawa 2020. Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych M. Klinowski, Uwarunkowania dla budżetowania kosztów projektów, "Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 471, 2017, s. 194- 202. Drucker P.F., Skuteczne zarządzanie, Warszawa 2017. Domiter M., Marciszewska A., Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Warszawa 2013. System finansowania instytucji kultury w Polsce, Opinie i ekspertyzy OE–319, Warszawa 2020. M. Bartosiewicz-Niziołek et al., Narzędziownik ewaluacyjny, Warszawa 2020. Zarządzanie ryzykiem. Przegląd wybranych metodyk, red. Dariusz Wróblewski, Józefów 2015. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego aplikowania o granty i fundusze na działalność instytucji kultury. Studenci poznają źródła finansowania, zasady tworzenia wniosków oraz techniki budowania strategii fundraisingowej. |
|
Pełny opis: |
Program przedmiotu „Pozyskiwanie grantów na rzecz instytucji kultury” łączy teorię z praktyką, umożliwiając studentom zdobycie realnych kompetencji w zakresie finansowania kultury. Dzięki warsztatom, analizie studiów przypadków i kontaktowi z ekspertami, uczestnicy zdobędą umiejętności, które mogą wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej. Po ukończeniu zajęć student będzie potrafiła: - Identyfikować krajowe i międzynarodowe źródła finansowania dla instytucji kultury. - Tworzyć skuteczne wnioski grantowe, uwzględniając wymogi formalne i merytoryczne. - Opracowywać budżet i harmonogram realizacji projektów kulturalnych. - Zarządzać grantami i raportować wyniki zgodnie z wymaganiami grantodawców. - Stosować zasady networkingu i budowania partnerstw w procesie aplikowania o fundusze. |
|
Literatura: |
Kozyra M. Prawo zamówień publicznych w praktyce: wzory, instrukcje, przykłady, Warszawa 2020. Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych M. Klinowski, Uwarunkowania dla budżetowania kosztów projektów, "Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 471, 2017, s. 194- 202. Drucker P.F., Skuteczne zarządzanie, Warszawa 2017. Domiter M., Marciszewska A., Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Warszawa 2013. System finansowania instytucji kultury w Polsce, Opinie i ekspertyzy OE–319, Warszawa 2020. M. Bartosiewicz-Niziołek et al., Narzędziownik ewaluacyjny, Warszawa 2020. Zarządzanie ryzykiem. Przegląd wybranych metodyk, red. Dariusz Wróblewski, Józefów 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.