Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody autoprezentacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 520-KS1-3MAP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody autoprezentacji
Jednostka: Wydział Studiów Kulturowych
Grupy: 3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe
Kulturoznawstwo 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student przed rozpoczęciem nauki powinien mieć ukończony kurs przedmiotów z zakresu wiedzy o mediach, komunikacji językowej oraz kultury języka.

Skrócony opis:

Celem konwersatorium jest przede wszystkim analiza językowych i pozajęzykowych mechanizmów (auto)promocji we współczesnej kulturze w kontekście zjawiska autoprezentacji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru; blok zajęć konwersatoryjnych

Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok Iº

Wymagania wstępne:

Student przystępujący do zajęć powinien - posiadać pogłębioną wiedzę z zakresu poprawności językowej oraz w stopniu zaawansowanym umieć selekcjonować wypowiedzi medialne pod względem zgodności w obowiązującą normą językową, przez pryzmat stosowności komunikatu.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin – konwersatorium

Metody dydaktyczne: aktywizujące (głównie psychotesty) oraz podające w postaci prezentacji multimedialnych

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15h; udział w ćwiczeniach: 15 h; przygotowanie do zajęć: 15 h; przygotowanie prezentacji projektu i obecność: 7h + 3h =10h. Razem 55 h

Wskaźniki ilościowe: nakład pacy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h (= 1 pkt ECTS); o charakterze praktycznym: 15 +10 = 25 h (= 1 pkt ECTS)

Literatura:

1. Z. Bauman, Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa 2011.

2. (red.) J. Bartmiński, Współczesny język polski, Lublin 2001.

3. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.

4. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa 2000.

5. J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007.

6. G. Kawasaki, P. Fitzpatrick, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2014.

7. J. Kleiman, M. W. Cooper, Autopromocja. Pokaz, na co Cię stać –szefowi, podwładnym, klientom, Gliwice 2015.

8. B. Kreja, Mówię, więc jestem. Rozmowy o współczesnej polszczyźnie, Gdańsk 2000 (cz. I), 2001 (cz. II).

9. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz (red.), Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, t.1, Katowice 2015.

10. G. Majkowska, H. Satkiewicz, Język w mediach, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, pod red. W. Pisarka, Kraków 1999.

11. M. Oczkoś, Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców, Warszawa 2013.

12. -, Sztuka mówienia. Bez bełkotania i faflunienia, Warszawa 2015.

13. M. Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Warszawa 2015.

14. W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004.

15. J. Podracki, E. Wolański (red.), Język w mediach elektronicznych, Warszawa 2008.

16. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2000.

17. B. Skowronek, Mediolingwistyka, Kraków 2013.

18. M. Steciąg, M. Bugajski (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Góra 2012.

19. K. Ożóg, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, Rzeszów 2007.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie główne kierunki w obrębie nauk o kulturze i religii, zwłaszcza nauk o języku i nauk o komunikacji społecznej (KA6_WG4).

W zakresie umiejętności absolwent potrafi: interpretować teksty kultury, wykrywać podstawowe zależności między tezami różnych wypowiedzi kulturoznawczych formułowanych ustnie i pisemnie, posiada umiejętności tworzenia prostych opracowań krytycznych

oraz wytworów własnej pracy (artystycznej, naukowej) w różnych formach, posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych,

pisemnych i prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i różnych źródeł, ma umiejętności językowe w

zakresie podstawowej terminologii kulturoznawczej (KA6_UU2, KA6_UW1, KA6_UK1).

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: ustawicznego doskonalenia się językowego i zawodowego, na podstawie twórczej analizy sytuacji i problemów; samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania, rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za przekazywaną różnymi kanałami i w różnych formach wiedzę (KA6_KK1, KA6_KK3, KA6_KR2).

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę, którego podstawą jest obecność, aktywność oraz wygłoszenie referatu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anetta Strawińska
Prowadzący grup: Anetta Strawińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem konwersatorium jest przede wszystkim analiza językowych i pozajęzykowych mechanizmów (auto)promocji we współczesnej kulturze w kontekście zjawiska autoprezentacji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru; blok zajęć konwersatoryjnych

Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo

Rok studiów/semestr: III rok Iº

Wymagania wstępne:

Student przystępujący do zajęć powinien - posiadać pogłębioną wiedzę z zakresu poprawności językowej oraz w stopniu zaawansowanym umieć selekcjonować wypowiedzi medialne pod względem zgodności w obowiązującą normą językową, przez pryzmat stosowności komunikatu.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin – konwersatorium

Metody dydaktyczne: aktywizujące (głównie psychotesty) oraz podające w postaci prezentacji multimedialnych

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15h; udział w ćwiczeniach: 15 h; przygotowanie do zajęć: 15 h; przygotowanie prezentacji projektu i obecność: 7h + 3h =10h. Razem 55 h

Wskaźniki ilościowe: nakład pacy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h (= 1 pkt ECTS); o charakterze praktycznym: 15 +10 = 25 h (= 1 pkt ECTS)

Literatura:

1. Z. Bauman, Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa 2011.

2. (red.) J. Bartmiński, Współczesny język polski, Lublin 2001.

3. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.

4. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa 2000.

5. J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007.

6. G. Kawasaki, P. Fitzpatrick, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2014.

7. J. Kleiman, M. W. Cooper, Autopromocja. Pokaz, na co Cię stać –szefowi, podwładnym, klientom, Gliwice 2015.

8. B. Kreja, Mówię, więc jestem. Rozmowy o współczesnej polszczyźnie, Gdańsk 2000 (cz. I), 2001 (cz. II).

9. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz (red.), Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, t.1, Katowice 2015.

10. G. Majkowska, H. Satkiewicz, Język w mediach, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, pod red. W. Pisarka, Kraków 1999.

11. M. Oczkoś, Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców, Warszawa 2013.

12. -, Sztuka mówienia. Bez bełkotania i faflunienia, Warszawa 2015.

13. M. Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Warszawa 2015.

14. W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004.

15. J. Podracki, E. Wolański (red.), Język w mediach elektronicznych, Warszawa 2008.

16. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2000.

17. B. Skowronek, Mediolingwistyka, Kraków 2013.

18. M. Steciąg, M. Bugajski (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Góra 2012.

19. K. Ożóg, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, Rzeszów 2007.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)