Metody autoprezentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 520-KS1-3MAP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody autoprezentacji |
Jednostka: | Wydział Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe Kulturoznawstwo 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student przed rozpoczęciem nauki powinien mieć ukończony kurs przedmiotów z zakresu wiedzy o mediach, komunikacji językowej oraz kultury języka. |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest przede wszystkim analiza językowych i pozajęzykowych mechanizmów (auto)promocji we współczesnej kulturze w kontekście zjawiska autoprezentacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru; blok zajęć konwersatoryjnych Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: III rok Iº Wymagania wstępne: Student przystępujący do zajęć powinien - posiadać pogłębioną wiedzę z zakresu poprawności językowej oraz w stopniu zaawansowanym umieć selekcjonować wypowiedzi medialne pod względem zgodności w obowiązującą normą językową, przez pryzmat stosowności komunikatu. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin – konwersatorium Metody dydaktyczne: aktywizujące (głównie psychotesty) oraz podające w postaci prezentacji multimedialnych Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15h; udział w ćwiczeniach: 15 h; przygotowanie do zajęć: 15 h; przygotowanie prezentacji projektu i obecność: 7h + 3h =10h. Razem 55 h Wskaźniki ilościowe: nakład pacy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h (= 1 pkt ECTS); o charakterze praktycznym: 15 +10 = 25 h (= 1 pkt ECTS) |
Literatura: |
1. Z. Bauman, Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa 2011. 2. (red.) J. Bartmiński, Współczesny język polski, Lublin 2001. 3. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007. 4. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa 2000. 5. J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007. 6. G. Kawasaki, P. Fitzpatrick, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2014. 7. J. Kleiman, M. W. Cooper, Autopromocja. Pokaz, na co Cię stać –szefowi, podwładnym, klientom, Gliwice 2015. 8. B. Kreja, Mówię, więc jestem. Rozmowy o współczesnej polszczyźnie, Gdańsk 2000 (cz. I), 2001 (cz. II). 9. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz (red.), Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, t.1, Katowice 2015. 10. G. Majkowska, H. Satkiewicz, Język w mediach, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, pod red. W. Pisarka, Kraków 1999. 11. M. Oczkoś, Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców, Warszawa 2013. 12. -, Sztuka mówienia. Bez bełkotania i faflunienia, Warszawa 2015. 13. M. Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Warszawa 2015. 14. W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004. 15. J. Podracki, E. Wolański (red.), Język w mediach elektronicznych, Warszawa 2008. 16. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2000. 17. B. Skowronek, Mediolingwistyka, Kraków 2013. 18. M. Steciąg, M. Bugajski (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Góra 2012. 19. K. Ożóg, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, Rzeszów 2007. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie główne kierunki w obrębie nauk o kulturze i religii, zwłaszcza nauk o języku i nauk o komunikacji społecznej (KA6_WG4). W zakresie umiejętności absolwent potrafi: interpretować teksty kultury, wykrywać podstawowe zależności między tezami różnych wypowiedzi kulturoznawczych formułowanych ustnie i pisemnie, posiada umiejętności tworzenia prostych opracowań krytycznych oraz wytworów własnej pracy (artystycznej, naukowej) w różnych formach, posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych, pisemnych i prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i różnych źródeł, ma umiejętności językowe w zakresie podstawowej terminologii kulturoznawczej (KA6_UU2, KA6_UW1, KA6_UK1). W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: ustawicznego doskonalenia się językowego i zawodowego, na podstawie twórczej analizy sytuacji i problemów; samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania, rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za przekazywaną różnymi kanałami i w różnych formach wiedzę (KA6_KK1, KA6_KK3, KA6_KR2). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę, którego podstawą jest obecność, aktywność oraz wygłoszenie referatu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anetta Strawińska | |
Prowadzący grup: | Anetta Strawińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest przede wszystkim analiza językowych i pozajęzykowych mechanizmów (auto)promocji we współczesnej kulturze w kontekście zjawiska autoprezentacji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru; blok zajęć konwersatoryjnych Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: III rok Iº Wymagania wstępne: Student przystępujący do zajęć powinien - posiadać pogłębioną wiedzę z zakresu poprawności językowej oraz w stopniu zaawansowanym umieć selekcjonować wypowiedzi medialne pod względem zgodności w obowiązującą normą językową, przez pryzmat stosowności komunikatu. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin – konwersatorium Metody dydaktyczne: aktywizujące (głównie psychotesty) oraz podające w postaci prezentacji multimedialnych Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15h; udział w ćwiczeniach: 15 h; przygotowanie do zajęć: 15 h; przygotowanie prezentacji projektu i obecność: 7h + 3h =10h. Razem 55 h Wskaźniki ilościowe: nakład pacy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h (= 1 pkt ECTS); o charakterze praktycznym: 15 +10 = 25 h (= 1 pkt ECTS) |
|
Literatura: |
1. Z. Bauman, Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa 2011. 2. (red.) J. Bartmiński, Współczesny język polski, Lublin 2001. 3. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007. 4. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa 2000. 5. J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007. 6. G. Kawasaki, P. Fitzpatrick, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2014. 7. J. Kleiman, M. W. Cooper, Autopromocja. Pokaz, na co Cię stać –szefowi, podwładnym, klientom, Gliwice 2015. 8. B. Kreja, Mówię, więc jestem. Rozmowy o współczesnej polszczyźnie, Gdańsk 2000 (cz. I), 2001 (cz. II). 9. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz (red.), Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, t.1, Katowice 2015. 10. G. Majkowska, H. Satkiewicz, Język w mediach, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, pod red. W. Pisarka, Kraków 1999. 11. M. Oczkoś, Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców, Warszawa 2013. 12. -, Sztuka mówienia. Bez bełkotania i faflunienia, Warszawa 2015. 13. M. Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Warszawa 2015. 14. W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004. 15. J. Podracki, E. Wolański (red.), Język w mediach elektronicznych, Warszawa 2008. 16. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2000. 17. B. Skowronek, Mediolingwistyka, Kraków 2013. 18. M. Steciąg, M. Bugajski (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Góra 2012. 19. K. Ożóg, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, Rzeszów 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.