Metody badań terenowych i rynku kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 520-KS2-1MBT |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań terenowych i rynku kultury |
Jednostka: | Wydział Studiów Kulturowych |
Grupy: |
2L stac. studia II stopnia kulturoznawstwo - przedm. obowiązkowe Kulturoznawstwo 1 rok sem. letni 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy (MODUŁ 3 Przedmioty antropologiczno – metodologiczne) Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauki: Nauki humanistyczne, Dyscyplina: nauki o kulturze i religii Rok studiów/semestr: 1 rok 2 stopnia / 2 semestr Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia w grupach, dyskusja Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 godzin obejmuje: Udział w zajęciach – 15 godz., udział w konsultacjach 10 godz. Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, do projektu zaliczeniowego i zaliczenia) - 25 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 ECTS |
Literatura: |
• T. Adamski i in., Diagnoza kapitału kulturowego instytucji biorących udział w programie BMK - perspektywa wojewódzka, Białystok 2021. • E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. • A. Bachórz i in., Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa, Gdańsk 2014. • A. Celiński, M. Białous, DNA miasta Białystok: Diagnoza stanu miejskiej polityki kulturalnej 2017, Białystok 2018. • M. Białous, Dysproporcje wskaźników kultury w województwie podlaskim, Białystok 2020. • M. Białous i in., Diagnoza stanu kultury w województwie podlaskim, Białystok 2019. • Raport z raportu o raportach o stanie kultury, Warszawa 2015. • D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. • M. Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student/ka W1. Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania się w badaniach terenowych (P7S_WK: KA7_WK1) W2. Ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań terenowych i rynku kultury, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody (P7S_WK: KA7_WK2, KA7_WK5) Umiejętności: Student/ka U1. Umie poprawnie zaprojektować narzędzia badawcze oraz analizować uzyskane za ich pomocą dane (P7S_UW: KA7_UW1, KA7_UW2) U2. Umie wykorzystywać nowoczesne narzędzia informatyczne do tworzenia narzędzi badawczych i analizy danych (P7S_UW: KA7_UW4) U3. Potrafi krytycznie ocenić oraz zakomunikować przydatność poszczególnych metod, technik i narzędzi badawczych w odniesieniu do problemu badawczego sformułowanego przez siebie lub innych (P7S_UK: KA7_UK1, KA7_UK3, KA7_UK4) U4. Potrafi generować rozwiązania dla konkretnych wyzwań i problemów związanych z projektowaniem badań (P7S_UO: KA7_UO1) U5. Potrafi posługiwać się zasadami i normami etyki badań społecznych, przede wszystkim badań terenowych i rynku kultury (P7S_UO: KA7_UO2) Kompetencje społeczne: Student/ka K1. Docenia znaczenie badań terenowych i rynku kultury dla działania współczesnego sektora kultury (P7S_KK: KA7_KK2) K2. Wyraża gotowość do prowadzenia rzetelnych badań terenowych i rynku kultury w samodzielnie lub w zespole badawczym (P7S_KO: KA7_KO1, KA7_KO3, KA7_KO5) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena uzależniona jest od liczby punktów zdobywanych za poszczególne rodzaje aktywności: 1) Kolokwium pisemne 0-16 p. (warunkiem zaliczenia jest zdobycie przynajmniej 8 p. z kolokwium) (weryfikacja efektów: W1, W2, U1, U4) 2) Prezentacja grupowa 0-4 p. (weryfikacja efektów: W1, W2, U3, U5) 3) Aktywność na zajęciach (wykazanie znajomości tekstów podczas dyskusji i zadań grupowych) 0-4 p. (weryfikacja efektów: W1, W2, U1, U2, U3, U4, U5, K1, K2) Skala ocen (w punktach): 0-10 - ndst 11-12 - dst 13-14 - dst+ 15-16 - db 17-18 - db+ 19-20 - bdb |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous | |
Prowadzący grup: | Maciej Białous | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy (MODUŁ 3 Przedmioty antropologiczno – metodologiczne) Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauki: Nauki humanistyczne, Dyscyplina: Kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: 1 rok 2 stopnia / 2 semestr Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia w grupach, dyskusja Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 godzin obejmuje: Udział w zajęciach – 15 godz., udział w konsultacjach 10 godz. Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, do projektu zaliczeniowego i zaliczenia) - 25 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 ECTS |
|
Literatura: |
• T. Adamski i in., Diagnoza kapitału kulturowego instytucji biorących udział w programie BMK - perspektywa wojewódzka, Białystok 2021. • E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. • A. Bachórz i in., Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa, Gdańsk 2014. • A. Celiński, M. Białous, DNA miasta Białystok: Diagnoza stanu miejskiej polityki kulturalnej 2017, Białystok 2018. • M. Białous, Dysproporcje wskaźników kultury w województwie podlaskim, Białystok 2020. • M. Białous i in., Diagnoza stanu kultury w województwie podlaskim, Białystok 2019. • Raport z raportu o raportach o stanie kultury, Warszawa 2015. • D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. • M. Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous | |
Prowadzący grup: | Maciej Białous | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy (MODUŁ 3 Przedmioty antropologiczno – metodologiczne) Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauki: Nauki humanistyczne, Dyscyplina: Kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: 1 rok 2 stopnia / 2 semestr Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia w grupach, dyskusja Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 godzin obejmuje: Udział w zajęciach – 15 godz., udział w konsultacjach 10 godz. Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, do projektu zaliczeniowego i zaliczenia) - 25 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 ECTS |
|
Literatura: |
• T. Adamski i in., Diagnoza kapitału kulturowego instytucji biorących udział w programie BMK - perspektywa wojewódzka, Białystok 2021. • E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. • A. Bachórz i in., Punkty styczne: między kulturą a praktyką (nie)uczestnictwa, Gdańsk 2014. • A. Celiński, M. Białous, DNA miasta Białystok: Diagnoza stanu miejskiej polityki kulturalnej 2017, Białystok 2018. • M. Białous, Dysproporcje wskaźników kultury w województwie podlaskim, Białystok 2020. • M. Białous i in., Diagnoza stanu kultury w województwie podlaskim, Białystok 2019. • Raport z raportu o raportach o stanie kultury, Warszawa 2015. • D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. • M. Skowrońska i in., Spacer po utartych ścieżkach. O spotkaniach białostoczan z kulturą, Białystok 2014. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.