Zarządzanie karierą I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS1-1ZK1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie karierą I |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pozyskanie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz nabycie umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: 1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy 2) Typy karier zawodowych 3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika 4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika 5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier 6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów) 7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy 8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej 9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące 10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników 11) Tworzenie planów sukcesji 12) Systemy szkoleń pracowników Okresowe oceny pracowników Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 15 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 21 h, punkty ECTS 0,84 |
Literatura: |
Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 • Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018 • Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012 • Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004 • Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006 • Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008 • Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007 • Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005 • Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005 |
Efekty uczenia się: |
1ZK1_U01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu; w zespołach zadaniowych potrafi oceniać przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji poszczególnych zadań w karierze zawodowej (KA6_U02) 1ZK1_U02 Student potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności a także planować i realizować własny, rozwój poprzez proces uczenia się z przez całe życie (KA6_UU1) 1ZK1_K01 Student ma świadomość potrzeby krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy, umiejętności oraz odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (KA6_KK1) 1ZK1_K02 Student kształtując ścieżkę kariery rozstrzyga dylematy związane z aktywnością na rynku pracy, w tym prowadzeniem własnej działalności oraz potrafi zasięgać opinii od ekspertów w przypadku napotkanych trudności (KA6_KK2) 1ZK1_K03 Student planując ścieżkę kariery uwzględnia dotychczasowe osiągnięcia w zawodzie oraz szanując panujące w nim zasady, tradycje (KA6_KR2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Referat |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowerdej, Iwona Zaborowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kowerdej, Iwona Zaborowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pozyskanie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz nabycie umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: 1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy 2) Typy karier zawodowych 3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika 4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika 5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier 6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów) 7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy 8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej 9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące 10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników 11) Tworzenie planów sukcesji 12) Systemy szkoleń pracowników Okresowe oceny pracowników Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 15 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 21 h, punkty ECTS 0,84 |
|
Literatura: |
Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 • Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018 • Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012 • Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004 • Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006 • Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008 • Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007 • Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005 • Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kowerdej, Iwona Zaborowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pozyskanie wiedzy na temat rozwoju osobistego i kształtowania kariery zawodowej oraz nabycie umiejętności w zakresie stosowania metod zarządzania karierą i własnym rozwojem. Nabycie wiedzy i umiejętności służących do efektywnego planowania i budowania ścieżek kariery. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje, case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry. Tematyka: 1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy 2) Typy karier zawodowych 3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika 4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika 5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier 6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji; rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów) 7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy 8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej 9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące 10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników 11) Tworzenie planów sukcesji 12) Systemy szkoleń pracowników Okresowe oceny pracowników Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w ćwiczeniach 15 godz. -studia literaturowe 9 godz. -udział w konsultacjach 6 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 21 h, punkty ECTS 0,84 |
|
Literatura: |
Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019 • Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018 • Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012 • Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004 • Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006 • Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008 • Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007 • Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005 • Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.