Zarządzanie rozwojem osobistym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS2-2PZRO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie rozwojem osobistym |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Stacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii ogólnej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
Pełny opis: |
Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 15 godz. wykładów 15 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Domanowska J. (2020). Strategiczna rola inteligencji wielorakich w procesie zarządzania wiedzą. Horyzonty Polityki, 11(37), 83‑97. Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 2PZRO_W01 Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA7_WG5) UMIEJĘTNOŚCI 2PZRO_U01 Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie rozwoju osobistego (KA7_UW1) 2PZRo_U02 Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (KA7_UU1) 2PZRO_U03 Student potrafi inspirować i wspierać innych w rozwoju ich wiedzy i umiejętności (KA7_UU2) KOMPETENCJE 2PZRO_K01 Student ma pogłębioną świadomość konieczności samodzielnej i krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, uwzględniając dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących na świecie i ich wpływ na poziom posiadanych kompetencji oraz rozwoju osobistego (KA7_UK1) 2PZRO_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z aktywnością w otoczeniu społeczno-gospodarczym i wykonywaniem zawodu (KA7_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (10 pytań z treści ćwiczeń i literatury). Warunkiem przystąpienia do zaliczenia ćwiczeń jest uczęszczanie na zajęcia. Dopuszczalne są 3 (trzy) nieobecności, które należy usprawiedliwić i ustalić z prowadzącym warunki odpracowania nieobecności. Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 6 pozytywnych odpowiedzi. Zaliczenie wykładów na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (15 pytań z treści wykładów i literatury). Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 8 pozytywnych odpowiedzi. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dakowicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dakowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
|
Pełny opis: |
Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 15 godz. wykładów 15 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dakowicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dakowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
|
Pełny opis: |
Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 15 godz. wykładów 15 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Domanowska J. (2020). Strategiczna rola inteligencji wielorakich w procesie zarządzania wiedzą. Horyzonty Polityki, 11(37), 83‑97. Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.