Digital marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS2-2XDIM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Digital marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Stacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Skrócony opis: |
Marketing cyfrowy wiąże się z wykorzystaniem różnych platform internetowych do nawiązywania kontaktu z docelowymi odbiorcami, w tym witryn internetowych, mediów społecznościowych i poczty elektronicznej, głównie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Przedmiot stanowi pogłębione studium współczesnego marketingu, odnoszące się do środowiska cyfrowego, które ze względu na swoje przewagi komunikacyjne staje się bardzo ważnym kanałem kontaktu z klientami. Pełne zrozumienie istoty wyzwań, możliwości i przeszkód w realizacji marketingu w Internecie, stanowi warunek właściwego posługiwania się wyselekcjonowanym zestawem narzędzi marketingowych, prowadzącym do osiągania zamierzonych rezultatów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, rok II, semestr 4 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz. Ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, ćwiczenia grupowe, studia przypadków, dyskusja problemowa Formy zaliczenia przedmiotu: projekt multimedialny, realizacja zadań na ćwiczeniach Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 15 - studia literaturowe 18 - przygotowanie projektu końcowego 10 - udział w ćwiczeniach 15 - przygotowanie do ćwiczeń 9 - udział w konsultacjach 8 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 38 punkty ECTS 1,52 |
Literatura: |
Podstawowa: E-marketing, (red.) G.Mazurek i in., Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2022 Kotler, Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 5.0, MT Biznes, Warszawa 2021 Mazurek G., Transformacja cyfrowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019 Skinner Ch., Cyfrowi ludzie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2018 Kotler, Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0, MT Biznes, Warszawa 2017 Pomocnicza: Łaszkiewicz A., Influencer Marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. Pispers R., Rode J., Fischer B., Neuromarketing w Internecie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021 Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wybrane obszary zastosowań / redakcja naukowa Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra. Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021 Marketing mobilny, (red. nauk.) Agnieszka Dejnaka, Difin, Warszawa 2019 Stawarz B., Content marketing i social media, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018 Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2017 Ryan D., Calvin J., Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
2XDIM_W01 ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach społecznych w odniesieniu do środowiska cyfrowego i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania KA7_WG7 2XDIM_W01 ma pogłębioną wiedzę na temat powstawania przemian zachodzących w organizacji i jej otoczeniu, zwłaszcza technologicznym i wirtualnym, zna prawidłowości rządzące tymi przemianami KA7_WG8 2XDIM_W01 potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie marketingu cyfrowego KA7_UW1 2XDIM_U01 potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na temat przyczyny i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz stawiać proste hipotezy badawcze, w zakresie marketingu cyfrowego i je weryfikować KA7_UW3 2XDIM_K01 jest przygotowany do udziału w opracowywaniu kampanii marketingu cyfrowego oraz potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki takiej aktywności KA7_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, projekt multimedialny Formy zaliczenia przedmiotu: Egzamin - projekt praktycznej kampanii marketingu cyfrowego - zaliczenie na ocenę na podstawie punktacji uzyskanej na ćwiczeniach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Marek Kruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.