Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa [380-DS5-1HEU]
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa [380-DS5-1HEU] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 109 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Elżbieta Jaszczyszyn |
Literatura: |
Brzezińska, A. I. (2015). Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju – podstawa projektowania nauczania rozwijającego. W: E. Filipiak (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce (s. 129-140). Bydgoszcz: Art Studio. Tesar M., Childhood Studies, An Overview of. In book: Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. January 2016.https://www.researchgate.net/publication/312340502_Childhood_Studies_An_Overview_of Gunilla Dahlberg, Peter Moss i Alan Pence, Konstruowanie wczesnego dzieciństwa: Jak je rozumiemy? (rozdział 3 z książki „Beyond Quality in Early Childhood Education and Care: Postmodern Perspectives”, Falmer Press, London 1999) Jaszczyszyn, E. (2013). Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka. W: J. Uszyńska-Jarmoc, B. Dudel, M. Głoskowska-Sołdatow (red.). Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej (s. 201-215). Kraków: Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB, Oficyn Wydawnicza „Impuls”. Kiełb-Grabarczyk D. (2013). Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku „Wychowanie w Rodzinie” t. VIII (2/2013) (Akademia Pomorska w Słupsku) Żywczok A. (2013) Destruktywne sposoby postrzegania dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie, [w:] J. Bonar, A. Buła, Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls". Żywczok A. (2015) Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości i współcześnie. "Wychowanie w Rodzinie" t. XI (I), s. 143-153. Literatura uzupełniająca: Korczak J. (2018). Bobo. Feralny tydzień. Spowiedź motyla. Warszawa: Rzecznik Praw Dziecka. |
Uwagi: |
sem. zimowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.