Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa [380-DS5-1HEU] Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa [380-DS5-1HEU]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 109
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Jaszczyszyn
Literatura:

Brzezińska, A. I. (2015). Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju – podstawa projektowania nauczania rozwijającego. W: E. Filipiak (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce (s. 129-140). Bydgoszcz: Art Studio.

Tesar M., Childhood Studies, An Overview of. In book: Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. January 2016.https://www.researchgate.net/publication/312340502_Childhood_Studies_An_Overview_of

Gunilla Dahlberg, Peter Moss i Alan Pence, Konstruowanie wczesnego dzieciństwa: Jak je rozumiemy? (rozdział 3 z książki „Beyond Quality in Early Childhood Education and Care: Postmodern Perspectives”, Falmer Press, London 1999)

Jaszczyszyn, E. (2013). Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka. W: J. Uszyńska-Jarmoc, B. Dudel, M. Głoskowska-Sołdatow (red.). Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej (s. 201-215). Kraków: Wydział Pedagogiki i Psychologii UwB, Oficyn Wydawnicza „Impuls”.

Kiełb-Grabarczyk D. (2013). Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku „Wychowanie w Rodzinie” t. VIII (2/2013) (Akademia Pomorska w Słupsku)

Żywczok A. (2013) Destruktywne sposoby postrzegania dziecka i dzieciństwa w przeszłości oraz współcześnie, [w:] J. Bonar, A. Buła, Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć, Kraków, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Żywczok A. (2015) Konstruktywne wzorce percepcji dziecka i dzieciństwa w przeszłości i współcześnie. "Wychowanie w Rodzinie" t. XI (I), s. 143-153.

Literatura uzupełniająca:

Korczak J. (2018). Bobo. Feralny tydzień. Spowiedź motyla. Warszawa: Rzecznik Praw Dziecka.

Uwagi:

sem. zimowy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)