Język obcy [0200-CS1-2JEO4]
Rok akademicki 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [0200-CS1-2JEO4] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Markowska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Materiały autorskie opracowane na podstawie źródeł specjalistycznych z dedykowanych stron internetowych i kanałów edukacyjnych www.linguahouse.com English for Chemistry:film bank: www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos English in Chemistry, D. Horowska English in Science and Technology, P. Domański An Introductory Course in Scientific English, L. Szkutnik Technical English Vocabulary and Grammar, N. Brieger, A. Pohl Science , Keith Kelly Basic English for Science. OUP A Matter of Life. English for Chemistry, Microbiology and Biotechnology, Paola Briano Professional English in Use Engineering, Mark Ibbotson, CUP English for Natural Sciences, A.W. Kierczak English for Environmental Engineering, M. Grzegożek, I. Starmach Literatura uzupełniająca (materiał ogólny): How English Works, M.Swan, C.Walter (OUP, 1997) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Vocabulary in Use, M.McCarthy, F.O’Dell (Cambridge UP, 1994) First Certificate Language Practice, Michael Vince (Macmillan, 2003) English Grammar Lessons, M.Dean ( OUP, 1993) |
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć: Praca. Stanowiska pracy, formy zatrudnienia, staranie się o pracę;rozmowa kwalifikacyjna; Techniki laboratoryjne. Świat wokół nas. Zagrożenia i problemy ekologiczne. Ochrona środowiska naturalnego człowieka Graficzne środki przekazu informacji naukowej (tabele, wykresy, symbole) Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; Umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji; język prezentacji i cechy dobrej prezentacji. Rozwijanie umiejętności pisania: streszczenie artykułu naukowego lub wykładu. Wygłoszenie prezentacji z wybranego zagadnienia z nauk chemicznych oraz udział w dyskusji. |
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie. Wykorzystywane metody to praca z tekstem, dyskusja, praca w grupach, praca w oparciu o autentyczne materiały, w tym materiały audio. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie stacjonarnej w sali oraz online 3 x2 godz. Wymagane jest zaliczenie modułów e-learningowych w terminie na co najmniej 50%. Materiał z modułów e-learningowych jest sprawdzany na testach pisemnych . Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, pisemnego streszczenia oraz na podstawie ustnej prezentacji z dziedziny nauk chemicznych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie pisemnej- test i ustnej-prezentacja. Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez obowiązku odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność; Zaliczenie na ocenę oraz egzamin pisemny i ustny. |
Uwagi: |
Grupa 1 - j. angielski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.