Język angielski [370-KS2-1LJA]
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski [370-KS2-1LJA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Wyszczelska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008 Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011 Sierocka, H., Legal English, Niezbędnik Przyszłego Prawnika, Białystok, 2011 Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck Literatura uzupełniająca: Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in. www.ted.com, www.bbc.com, www.prospects.ac.uk, www.westminster.ac.uk, www.youtube.com i inne |
Zakres tematów: |
1. Proces karny i procedura karna. 2. Przemoc i cyberprzemoc. 3. System więziennictwa w USA i w Polsce. 4. Kara śmierci w USA. 5. "Three strikes law" w USA. 6. Problemy społeczne i uzależnienia oraz systemy wsparcia i pomocy terapeutycznej. 7. Prawo dotyczące kwestii "third gender" w Niemczech. 8. Tematy z zakresu kryminologii zaproponowane przez studentów dobrane do zainteresowań większości grupy. |
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji. 2. Konwersatorium. 3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, streszczeniu głównych wątków/tez omawianych tekstów specjalistycznych, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w omawianych tekstach specjalistycznych. 4. Wykład. 5. Praca z tekstem. 6. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp. 7. Zajęcia e-learningowe na platformie Blackboard. 8. Konsultacje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu oraz przystąpienia do egzaminu: 1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze 2. Aktywność na zajęciach. 3. Praca własna studenta (przygotowywanie się do zajęć, praca nad projektami/prezentacjami). 4. Wykonanie zadań e-learningowych na minimum 51%. Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem, a także przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta. Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach. Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego. Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 1 w semestrze) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nadplanową nieusprawiedliwioną nieobecność). Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.