Język obcy - angielski [380-N2-1JAN]
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy - angielski [380-N2-1JAN] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 26 |
Prowadzący: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga |
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zakres tematów: |
1.XX1 century skills: Jakie cechy powinien posiadać absolwent 21-go wieku? Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia wykładów w języku obcym (angielskim) 2. Faces of education: Jakie czynniki determinują sukces systemu edukacji? Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia wykładów w języku obcym (angielskim) 3.Older people with social needs. Problemy starzejącego się społeczeństwa. Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 4. Modern addictions: Uzależnienia we spółczesnym świecie: uzależnienie od nowoczesnych technologii Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych w języku obcym (angielskim) 5. Homeless children: Dzieci ulicy-problem bezdomności wśród dzieci Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 6. Refugees. Problemy współczesnego świata- dzieci –uchodźcy; pomoc funkcjonowanie. Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) 7. Cultural diversity. Wielokulturowość we współczesnym świecie Ćwiczenia poszerzające zasób słownictwa specjalistycznego w języku angielskim i rozumienia tekstów pisanych i wypowiedzi ustnych w języku obcym (angielskim) |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie wideokonferenji platforma BLACKBOARD/TEAMS oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie BLACKBOARD w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: -doskonalenie umiejętnosci czytania i rozumienia tekstów fachowych oraz analizę językową tekstów specjalistycznych -doskonalenie umiejętności rozumienia wypowiedzi specjalistycznych np. wykładów -rozwijanie znajomości słownictwa fachowego z dziedziny nauk pedagogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: -prac i testów pisemnych -przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych -zaliczenie modułów na platformie na min 51% -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo Progi procentowe: 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec II semestru egzamin pisemny na koniec II semestru Warunki zdania egzaminu: zalicznie na min 51% egzaminu pisemnego ( słownictwo i zagadnienia specjalistycznez zajęć) EFEKTY KSZTAŁCENIA WERYFIKOWANE SĄ WOPARCIU O PLATFORMĘ BLACKBOARD Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 zjazdu nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.