Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa 380-DS5-1HEU
Rok akademicki 2020/21
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współczesne koncepcje dziecka i dzieciństwa 380-DS5-1HEU
Zajęcia Rok akademicki 2020/21 (2020) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2021-01-19 13:45 : 15:15 sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
2021-01-26 13:45 : 15:15 sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
2021-02-02 13:45 : 15:15 sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 114
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Bilewicz
Literatura:

Izdebska J. (2015). , Dziecko – dzieciństwo – rodzina – wychowanie rodzinne: kategorie pedagogiki rodziny w perspektywie pedagogiki personalistycznej, Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Białystok.

Jarosz E. (2017). Dziecko i dzieciństwo - pejzaż współczesny. Rzecz o badaniach nad dzieciństwem. "Pedagogika Społeczna" nr 2.

Sitarska B. (2012) Dziecko współcześnie. "Kultura i Wychowanie" nr 4.

Segiet K. (2010), Dziecko i dzieciństwo jako wartość a współczesność, Chowanna nr 1, s. 129 – 137.

Waloszek D. (2006) Pedagogika przedszkolna. Metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

Klus – Stańska D. (2018), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.

Monika Nawrot-Borowska, Dariusz Zając. (red.) (2017), Dziecko i dzieciństwo: wybrane konteksty badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.

Waloszek D. (2006), Pedagogika przedszkolna. Metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.

Karwowska – Struczyk M. (20120, Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zakres tematów:

1. Dziecko i dzieciństwo - metamorfoza znaczeń.

2. Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej.

3. Współczesne badania nad dzieciństwem i dobrostanem dziecka.

4. Prawa dziecka.

5. Istota i sposoby indywidualizacji pracy z dzieckiem z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka.

6. Koncepcje wspierania rozwoju dziecka.

7. Zagrożenia dzieciństwa w XXI wieku.

8. Paradygmaty interpretatywno – konstruktywistyczne w procesie uczenia się dzieci.

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy i konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne na ocenę.

Ilość punktów wymagana do zaliczenia przedmiotu: 51% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia za wykonanie zadań przewidzianych w trakcie realizacji przedmiotu.

Punktacja:

91% -100% bdb

81% - 90% db+

71% - 80% db

61% - 70 % dst+

51% - 60% dst

50 % - ndst

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.