Socjologia edukacji 380-DS5-1SOE
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Socjologia edukacji 380-DS5-1SOE | |||||||||||||||||
Zajęcia |
Rok akademicki 2020/21 (2020)
(w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
co drugi czwartek (nieparzyste), 10:15 - 11:45
sala B123 Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się
w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa
tygodnie.
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się
w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa
tygodnie.
Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu
na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | |||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Borowik | |||||||||||||||||
Literatura: |
Błajet P., (Nie)przypadkowa edukacja, Toruń 2016. Giddens A., Socjologia, Warszawa 2004. Karkowska M., Socjologia wychowania, wybrane elementy, Łódź 2007. Karkowska M., Uczeń i nauczyciel. Interakcje i wartości w klasie szkolnej, Kraków 2005. Karkowska M, Skalski T., Kultura –socjalizacja - tożsamość, Kraków 2010. Meighan R., Socjologia Edukacji, Toruń 1993. Mikiewicz P., Socjologia edukacji, Warszawa 2016. Nalaskowski A., Przestrzenie i miejsca szkoły, Kraków 2002. Suchocka A., Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia polskiej szkoły, Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej, ROK LII NR 4 (187) 2011 Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2011. Szymański M. J., Studia i szkice z socjologii edukacji, Warszawa 2015. Zemło M., Nowa socjologia edukacji, Białystok 1996. Żłobicki W., Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją, Kraków 2002. |
|||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Socjologia edukacji – wprowadzenie. 2. Rodzina współczesna jako środowisko wychowawcze. 3. Nieformalne grupy rówieśnicze: funkcje, typologie, charakterystyka wybranych grup społecznych. 4. Media w procesie wychowania. 5. Ukryty program szkoły. 6. Nierówności społeczne w edukacji. 7. Wychowanie we współczesnym świecie. 8. Kolokwium. |
|||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metody podające: wykład informacyjny, pogadanka, instruktaż, objaśnienie. 2. Metody praktyczne: metoda bezpośrednia (pokaz). 3. Metody problemowe: metoda przypadku, metoda inscenizacji, dyskusja dydaktyczna, metaplan, burza mózgu, drzewo decyzyjne, rybi szkielet, metoda stolików eksperckich. 4. Metody eksponujące: plakat. |
|||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z sumy punktów z zaliczenia pisemnego, aktywności na zajęciach i wykonania dodatkowych zadań przypisanych do poszczególnych tematów. W trakcie semestru student może być nieobecny 1 raz. Wszystkie dodatkowe nieobecności muszą być zaliczone na konsultacjach. Forma i warunki zaliczenia: - zaliczenie pisemne w formie testu 51% punktów uzyskanych z zaliczenia ustnego jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej z przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.