Kreatywność i współpraca w środowisku cyfrowym [340-PS1-1KWSC]
Rok akademicki 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kreatywność i współpraca w środowisku cyfrowym [340-PS1-1KWSC] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Mariusz Leś, Paweł Wojciechowski |
Literatura: |
M. Adamiec, Dzieło literackie w Sieci: pomysły, hipotezy i interpretacje, Gdańsk 2005. M. Chyliński, S. Russ-Mohl, Dziennikarstwo (dowolne wydanie) (część 3, 5, 6, 11, 12, 14, 16). e-polonistyka, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. e-polonistyka. 2, red. A. Dziak, S. J. Żurek, Lublin 2012. M. Kaźmierczak, Użytkownik, nadawca, odbiorca w Web 2.0., -„Teksty Drugie” 2012, nr 6. Maryl M. , Życie literackie w sieci, Warszawa 2015. D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007 (rozdziały 6, 8 i 11). Osiński Z., Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Toruń 2005. Radomski A., Humanistyka w świecie informacjonalizmu, Lublin 2014. Wimmer P., Akademickie narzędzia Microsoft Word. e-book 2012 Zwrot cyfrowy w humanistyce, red. Andrzej Radomski, Radosław Bomba, Lublin 2013. |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest ukazanie możliwości pozyskiwania i dzielenia się informacjami oraz znaczenia technologii informatycznych w pracy filologa. 1. Specyfika pracy w nowych mediach. 2. Internet – struktura i cechy sieci. Komunikowanie się w Sieci. 3. Środowisko cyfrowe jako pole pracy badacza i popularyzatora literatury. 4. Media społeczne – potencjał i ograniczenia/niebezpieczeństwa. 5. Realizacja projektów zaliczeniowych: warsztaty przygotowawcze. 6. Sztuka w Internecie: wirtualne galerie i muzea. 6. Internet a kształtowanie się kultury literackiej. 7. Biblioteki oraz archiwa cyfrowe i portale poświęcone literaturze. 8. Planowanie tematyki projektów zaliczeniowych i struktury. 9. Dziedzictwo historyczne i wielokulturowość w Sieci. 10. Internet i prawo. 11. Cykulacja wiedzy: Wikipedia i Youtube 12. Subkultury w sieci i portale tematyczne (wybrane przykłady). 13. Nowe praktyki kulturowe w sieci – blogi i vlogi. 14.-15. Prezentacje, omówienie i ocena studenckich projektów. |
Metody dydaktyczne: |
warsztaty, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
praca zaliczeniowa, zaliczenie ustne |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.