Psychologia rozwojowa [310-CS2-1PSR]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [310-CS2-1PSR] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Halina Wróblewska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1.Trempała J. (red.). (2001) Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdziały: 6-13.2. Harwas-Napierała B, Trempała J. (2007) Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. Tom 2, PWN, Warszawa 3. Trempała J. (2011) Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo PWN Warszawa 4. Brzezińska A. (2010) Portrety psychologiczne człowieka. GWP Gdańsk 5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (2000) Psychologia rozwoju człowieka t1, Warszawa PWN |
Zakres tematów: |
1. Proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa. Rozwój fizyczny, motoryczny, rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny, 2. Zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania. Rozwój wybranych funkcji psychicznych. Rozwój i kształtowanie osobowości. 3. Zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych. 4. Teorie integralnego rozwoju ucznia. Dysharmonie i zaburzenia rozwojowe uczniów, zaburzenia zachowania. 5. Charakterystyka procesu rozwoju w okresie dorosłości. 6. Krystalizowanie się tożsamości w dorosłości. Identyfikacja z nowymi rolami społecznymi. Kształtowanie się stylu życia. 7. Indywidualne strategie nauczycieli radzenia sobie z trudnościami, stres i nauczycielskie wypalenie zawodowe. |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące, samodzielna praca studenta z literaturą przedmiotu, projekty zespołowe, praca w grupach, dyskusja, konsultacje indywidualne |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot realizowany jest w formie zajęć ćwiczeniowych aktywizujących studentów do samodzielnej pracy indywidualnej i zespołowej. Zaliczenie przedmiotu odbywa się w sposób ciągły na podstawie punktacji cząstkowej zgromadzonej przez studenta w trakcie: 1) realizacji zadań poprzez pracę indywidualną i zespołową, 2) oceny z kolokwium pisemnego oraz 3) obecności studenta na zajęciach. Zaliczenie kolokwium pisemnego wymaga zdobycia przez studenta minimum 51% punktów |
Uwagi: |
Grupa (łączona z 360-MS2-1PSR) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.