Uczenie się i nauczanie języków [340-AS1-2UNJ]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Uczenie się i nauczanie języków [340-AS1-2UNJ] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewa Lewicka-Mroczek |
Zakres tematów: |
Tematy do realizacji w roku akademickim 2020/21 1. Learning and teaching a foreign language. Why people learn languages and what it means to know a foreign language. Individual differences among the participants of the learning and teaching process and their impact upon language learning. 2. Different models of foreign language lessons. Designing 3P model lessons. Choosing and sequencing material within a single lesson and a sequence of lessons. Alternatives to 3P model. 3. CLT and developing communicative competence. Task-based learning. 4. Some modern technology in a foreign language classroom. 5. Receptive skills. Qualities of spoken and written language. Processes involved in information comprehension. Learning and teaching receptive skills and subskills. Evaluation of techniques used to develop receptive skills. 6. Productive skills. Learning and teaching productive skills and subskills. Copying with difficulties in producing spoken and written output. 7. Product and process-oriented writing. Developing fluency and accuracy in writing. Techniques to develop writing skills. Evaluation of techniques used to develop writing. 8. Speaking – its subskills, techniques and qualities of a successful FL speaker. Techniques to develop speaking skills. Evaluation of techniques used to develop speaking. 9. Integrating language skills in the process of FL learning and teaching. Structuring integrated-skills lessons and series of lessons. Selecting materials, techniques and specifying educational aims. Integrated-skills lessons observation and evaluation. 10. Autonomy in the process of FL learning and teaching. |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr zimowy - można uzyskać 22 pkt. - 10 pkt. za indywidualne prezentacje zestawu 2 - 3 kreatywnych ćwiczeń językowych - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt. - project grupowy- mikronauczanie, lekcja iintegrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu - 2 pkt. za zaangażowanie i udział w zajęciach Semestr letni – można uzyskać 22 pkt. - 10 pkt - indywidualna prezentacja artykułu z zakresu uczenia się i nauczania języków - szczegóły w materiałach do kursu - 10 pkt – projekt w parach - mikronauczanie, lekcja integrująca sprawności językowe - szczegóły w materiałach do kursu - 2 pkt. za zaangażowanie i udział w zajęciach Prezentacje odbywają się w ramach zajęć (przy formie stacjonarnej) albo za pośrednictwem używanego komunikatora w przypadku prowadzenia zajęć w trybie zdalnym. Liczba uzyskanych punktów z prezentacji nie podlega poprawie (nie dotyczy to projektów niezaliczonych). W przypadku prezentacji po wyznaczonym terminie maksymalna pula punktów zostaje zredukowana z 10 do 8. Materiały do kursu, które będą używane w trakcie zajęć zostaną przesłane przez USOS. Zajęcia w trybie zdalnym prowadzone będą analogicznie do stacjonarnych, zgodnie z rozkładem, za pomocą komunikatora umożliwiającego aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (preferowane komunikatory Blackboard i MS Teams). Przeliczenie punktów na oceny: 22 – 21 – very good (5) 20 – 19 – good plus (4+) 18 – 17 – good (4) 16 – 15 – satisfactory plus (3+) 14 – 13 – satisfactory (3) 12 – no credit (2) Kurs kończy się egzaminem pisemnym w semestrze letnim. Osoby, które w semestrze zimowym uzyskają minimum ocenę dobrą (4) oraz w semestrze letnim ocenę bardzo dobra (5) zwolnione są z egzaminu. Uzyskane oceny końcowe z poszczególnych semestrów nie podlegają podwyższaniu, np. z 3.5 na 4 lub 4.5 na 5.0. |
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.