Język angielski cz. I [370-PS5-1LJA1]
Rok akademicki 2022/23
Lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski cz. I [370-PS5-1LJA1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Wyszczelska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Legal English: Niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014 Legal English Basics; Cyganik M.; Beck, 2018 Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Literatura uzupełniająca: English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net, www.ted.com, itp. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy związane z poniższymi zagadnieniami specjalistycznymi: 1. Legal systems in the world. 2. Common law. 3. Continental law. 4.A career in the law. 5. Lawyers at work. Tematy związane z poniższymi zagadnieniami ogólnymi: 1. How to make a good speech. 2. How to present oneself professionally. 3. Student jobs and employment market/Systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach. 4. Soft skills (critical thinking). 5. Social issues selected by the students (e.g. human trafficking, modern slavery, cyberviolence). Creative writing/in class writing practice: reporting, argumentation, summary, case analysis, comparison. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Sokratejska metoda prowadzenia dyskusji. 2. Konwersatorium. 3. Samodzielne i grupowe rozwiązywanie zadań (przy wsparciu nauczyciela) polegające na przygotowaniu argumentacji i jej uzasadnieniu, wyszukiwaniu informacji szczegółowych i ogólnych w case studies. 4.Wykład. 5. Praca z tekstem. 6. Metody aktywizujące: case study, brainstorming, gry dydaktyczne, itp. 7. Moduły e-learningowe na platformie eduportal (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19). 8. "Flipped class". |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: - regularna obecność na zajęciach (student może opuścić 2 zajęcia w semestrze bez usprawiedliwienia); - aktywny udział w zajęciach; - regularne przygotowanie do zajęć; - zaliczenie prac pisemnych na minimum 51%; - zaliczenie na min. 51% testów/prac/zadań kontrolnych sprawdzających opanowanie realizowanego materiału. - zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie eduPortal (w zależności od sytuacji związanej z COVID-19); Część I lektoratu kończy się zaliczeniem na ocenę (po I semestrze), która jest średnią ocen uzyskanych przez studenta w tym semestrze. Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 2) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność). Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.