Pedagogika kreatywności [380-WS2-2PKR]
Rok akademicki 2022/23
Wykład,
grupa nr 4
Przedmiot: | Pedagogika kreatywności [380-WS2-2PKR] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala A6 (wyk) Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala A6 (wyk) Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 33 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Janina Uszyńska-Jarmoc | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Szmidt J.K., 2007, Pedagogika twórczości, Gdańsk, GWP. Nęcka E., 2001, Psychologia twórczości, Gdańsk, GWP. Szmidt J. K., 2010, ABC kreatywności, Warszawa, Wydawnictwo DIFIN. Karwowski M. red., 2009, Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria, metodologia, diagnostyka, Warszawa, Akademia Pedagogiki Specjalnej. Szmidt K., red. 2009, Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Łódź, Wyd. Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Karwowski M., Gajda A., red., 2010, Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Karwowski M., 2009, Klimat dla kreatywności, Warszawa, Wydawnictwo Difin. Uszyńska-Jarmoc J., 2003, Twórcza aktywność dziecka. Teoria, rzeczywistość, perspektywy rozwoju. Białystok, Trans Humana. Uszyńska-Jarmoc J., 2005, Podróże - Skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania...., Białystok, Trans Humana. Uszyńska-Jarmoc J., 2007, Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok, Trans Humana. Wiśniewska E., 2021, Efektywność treningu kreatywności dzieci i młodzieży, Warszawa, Wyd. APS |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pedagogika kreatywności - istota, zadania, metody badań. Diagnoza potencjału twórczego i kreatywności dziecka. Szkolne i pozaszkolne stymulatory i inhibitory rozwoju aktywności twórczej dzieci. Koncepcje programów rozwijania twórczości dzieci w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym. Projektowanie działań twórczych z dziećmi.. Planowanie oraz integrowanie treści, metod i zadań twórczych w sytuacjach przedszkolnych i szkolnych. Kompetencje twórcze nauczyciela. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, dyskusja, |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (otwarte zadania problemowe). Liczba punktów wymagana do zaliczenia (51%) 91-100% - ocena bdb 81-90% - ocena db plus 71-80% - ocena dobra 61-70% - ocena dost. plus 51-60% - ocena dostateczna 0-50% - ocena niedostateczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.