Specjalistyczny warsztat językowy [380-N2-2YHDTA]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Specjalistyczny warsztat językowy [380-N2-2YHDTA] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 35 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Academic Reading and Study Skills for International Students, L.Rosenthal, S. Rowland, Academic Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell, CUP Cambridge Academic English, C.Thaine , CUP English for Presentations M. Grussendorf, OUP Oxford EAP, E. de Chasal&Louis Rogers, OUP Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Education: pros and cons of an early start Childhood: the as the period of threats and opportunities School education and homeschooling: pros and cons How has the covid pandemic affected local communities? People making difference. tematy wybrane przez studentów w ramach prezentacji prac magisterskich z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej np.nowoczesne tendencje w dydaktyce, ocenianie kształtujące |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: 50% w formie stacjonarnej oraz 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie w oparciu o materiały specjalistyczne. Metoda warsztatowa- zajęcia polegają na poszerzaniu słownika angielskich wyrażeń specjalistycznych; ćwiczenie rozumienia tekstu/nagrania specjalistycznego; wyrabianie oglądu różnic i podobieństw tekstów specjalistycznych polskich i angielskojęzycznych. - analiza tekstów autentycznych - dyskusja - praca w grupach -prezentacje tematów specjalistycznych Duży nacisk kładzie się na formy aktywne, zwłaszcza mówienie i konwersacje. Prace indywidualne, np. projekty lub lektura tekstów popularnonaukowych, które wspierają zgłębianie wiedzy wg indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. Zaliczenie na ocenę na koniec semestru. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - ocenę bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac, prezentacji i testów pisemnych w sali - modułów nauczania na platformie Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów w sali oraz prac pisemnych -zaliczenie prezentacji na ocenę min dostateczną -zaliczenie na min 51% modułów na platformie -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo ( udział w dyskusji i współpracy w grupie) 91% - 100% - bardzo dobry (5.0) 81% - 90% - dobry plus (4.5) 71% - 80% - dobry (4.0) 61% - 70% - dostateczny plus (3.5) 51% - 60% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec III semestru Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zjazdu, student jest zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętność streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1PW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.