Historii motoryzacji w XX w [350-HS2-2PF7]
Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historii motoryzacji w XX w [350-HS2-2PF7] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Adam Miodowski |
Literatura: |
Aleksander Marian Rostocki, Historia starych samochodów, Warszawa 1988. • Aleksander Marian Rostocki, Kolekcja starych samochodów, Warszawa 1991. • Witold Rychter, Dzieje samochodu, Warszawa 1983. • Steven Watts, The People's Tycoon : Henry Ford and the American Centur, Vintage, 2006. • Jonathan Glancey, The Car - a History of the Automobile, Carlton, 2008. • Raymond Flower, Michael Wynn Jones, 100 years on the road: a social history of the car, New York 1981. • Jan P. Norbye, The Complete History of the German Car, Portland 1987. • Alan Friedman, Agnelli and the network of italian power, London 1988. • Brian Laban, The Ultimate History of Ferrari, Bath 2002. • John Reynolds, Andre Citroen: The Man and the Motor Cars, Basingstoke 1997. • Marco Ruiz, Complete History Of The Japanese Car. Portland, 1986. • Denis Veilleux, The Automotive Bibliography: 13,000 Works in English, Czech/Slovak, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese, Slovenian, Spanish and Swedish, Jefferson NC 2003. • Steven E. Alford, An Alternative History of Bicycles and Motorcycles: Two-Wheeled Transportation and Material Culture, New York 2016. • Adam Zakrzewski, Auto-Moto PRL. Władcy dróg i poboczy, Warszawa 2009. • Historia polskiej motoryzacji. Samochody osobowe i jednoślady, oprac. Cezary Krysiuk et al., Warszawa 2012. • Opracowania i materiał ilustracyjny dostępny na stronach internetowych. |
Zakres tematów: |
• Uwarunkowania rozwoju polskiej motoryzacji w dwudziestoleciu międzywojennym • Konstrukcje rodzime aut na peerelowskim rynku motoryzacyjnym • Konstrukcje licencyjne aut na peerelowskim rynku motoryzacyjnym • Peerelowskie prototypy samochodów osobowych • Auta importowane z Europy Środkowo-Wschodniej na peerelowskim rynku motoryzacyjnym • Konstruktorzy i najważniejsze osiągnięcia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w. • Specyfika francuskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w. • Konstruktorzy i dokonania włoskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w. • Odrębność rozwoju amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w. • Źródła sukcesu japońskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w. • Samochody i motocykle w popkulturze drugiej połowy XX w. • Samochody i motocykle w sporcie w XX w. • Fankluby samochodowe i subkultury motocyklowe w drugiej połowy XX w. • Zajęcia studyjne w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Białymstoku • Kolokwium |
Metody dydaktyczne: |
Typowy dla konwersatorium tryb realizacji zajęć, który uwzględnia ćwiczenia grupowe, dyskusję, prezentacje, referaty, a także konsultacje indywidualne z prowadzącym. Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych konsultacji na prośbę studenta, poza godzinami dyżurów. Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia konwersatoryjne kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywność zajęciowa. Studiujący zobowiązani są do przygotowania się na każde zajęcia w oparciu o rekomendowaną literaturę. Ocena z aktywności zajęciowej stanowi 60% oceny końcowej, a 40% oceny końcowej zależna jest od stopnia uzyskanego na kolokwium. Progi punktowe przy ocenie z kolokwium: bardzo dobry 5,0 (co najmniej 91%) dobry plus 4,5 (co najmniej 81%) dobry 4,0 (co najmniej 71%) dostateczny plus 3,5 (co najmniej 61%) dostateczny 3,0 (co najmniej 51%) Studiujący mają prawo do jednej nieobecności, niezależnie od powodu absencji, która nie wpływa na zaliczenie przedmiotu. Każda następna nieobecność musi być zaliczona podczas dyżuru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.