Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historii motoryzacji w XX w [350-HS2-2PF7] Rok akademicki 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Historii motoryzacji w XX w [350-HS2-2PF7]
Zajęcia: Rok akademicki 2022/23 [2022] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Adam Miodowski
Literatura:

Aleksander Marian Rostocki, Historia starych samochodów, Warszawa 1988.

• Aleksander Marian Rostocki, Kolekcja starych samochodów, Warszawa 1991.

• Witold Rychter, Dzieje samochodu, Warszawa 1983.

• Steven Watts, The People's Tycoon : Henry Ford and the American Centur, Vintage, 2006.

• Jonathan Glancey, The Car - a History of the Automobile, Carlton, 2008.

• Raymond Flower, Michael Wynn Jones, 100 years on the road: a social history of the car, New York 1981.

• Jan P. Norbye, The Complete History of the German Car, Portland 1987.

• Alan Friedman, Agnelli and the network of italian power, London 1988.

• Brian Laban, The Ultimate History of Ferrari, Bath 2002.

• John Reynolds, Andre Citroen: The Man and the Motor Cars, Basingstoke 1997.

• Marco Ruiz, Complete History Of The Japanese Car. Portland, 1986.

• Denis Veilleux, The Automotive Bibliography: 13,000 Works in English, Czech/Slovak, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese, Slovenian, Spanish and Swedish, Jefferson NC 2003.

• Steven E. Alford, An Alternative History of Bicycles and Motorcycles: Two-Wheeled Transportation and Material Culture, New York 2016.

• Adam Zakrzewski, Auto-Moto PRL. Władcy dróg i poboczy, Warszawa 2009.

• Historia polskiej motoryzacji. Samochody osobowe i jednoślady, oprac. Cezary Krysiuk et al., Warszawa 2012.

• Opracowania i materiał ilustracyjny dostępny na stronach internetowych.

Zakres tematów:

• Uwarunkowania rozwoju polskiej motoryzacji w dwudziestoleciu międzywojennym

• Konstrukcje rodzime aut na peerelowskim rynku motoryzacyjnym

• Konstrukcje licencyjne aut na peerelowskim rynku motoryzacyjnym

• Peerelowskie prototypy samochodów osobowych

• Auta importowane z Europy Środkowo-Wschodniej na peerelowskim rynku motoryzacyjnym

• Konstruktorzy i najważniejsze osiągnięcia niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w.

• Specyfika francuskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w.

• Konstruktorzy i dokonania włoskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w.

• Odrębność rozwoju amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w.

• Źródła sukcesu japońskiego przemysłu motoryzacyjnego w XX w.

• Samochody i motocykle w popkulturze drugiej połowy XX w.

• Samochody i motocykle w sporcie w XX w.

• Fankluby samochodowe i subkultury motocyklowe w drugiej połowy XX w.

• Zajęcia studyjne w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Białymstoku

• Kolokwium

Metody dydaktyczne:

Typowy dla konwersatorium tryb realizacji zajęć, który uwzględnia ćwiczenia grupowe, dyskusję, prezentacje, referaty, a także konsultacje indywidualne z prowadzącym.

Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych konsultacji na prośbę studenta, poza godzinami dyżurów.

Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie.

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia konwersatoryjne kończą się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywność zajęciowa.

Studiujący zobowiązani są do przygotowania się na każde zajęcia w oparciu o rekomendowaną literaturę.

Ocena z aktywności zajęciowej stanowi 60% oceny końcowej, a 40% oceny końcowej zależna jest od stopnia uzyskanego na kolokwium.

Progi punktowe przy ocenie z kolokwium:

bardzo dobry 5,0 (co najmniej 91%)

dobry plus 4,5 (co najmniej 81%)

dobry 4,0 (co najmniej 71%)

dostateczny plus 3,5 (co najmniej 61%)

dostateczny 3,0 (co najmniej 51%)

Studiujący mają prawo do jednej nieobecności, niezależnie od powodu absencji, która nie wpływa na zaliczenie przedmiotu. Każda następna nieobecność musi być zaliczona podczas dyżuru.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)