PNJA Fonetyka praktyczna 1 [340-AS1-1PPH]
Rok akademicki 2023/24
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | PNJA Fonetyka praktyczna 1 [340-AS1-1PPH] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Michał Citko | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1.Baker, Ann, Ship or Sheep, CUP, 1990 2.Wells, J C, Pronunciation Dictionary, Longman, 2002 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Semestr 1 1. Organizacja i tematyka zajęć, zasady zaliczenia. Czym zajmuje się fonetyka? 2. Aparat mowy. Wprowadzenie do transkrypcji szerokiej IPA. 3. Samogłoski [iː], [ɪ] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 4. Samogłoski [e], [æ] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 5. Samogłoski [ʌ], [ɑː] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 6. Samogłoski [ɔː], [ɒ] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 7. Samogłoski [ʊ], [uː] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 8. Samogłoski [ə], [ɜː] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 9. Dyftongi [ɪə], [ʊə], [eə] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 10. Dyftongi [eɪ], [ɔɪ], [aɪ] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 11. Dyftongi [əʊ], [aʊ] - artykulacja i percepcja - w izolacji, słowach oraz zdaniach. 12. Monoftongi i dyftongi - powtórzenie 13. Ćwiczenia w transkrypcji. Powtórzenie przed zaliczeniem. Omówienie formy zaliczenia. 14. Zaliczenie pisemne i ustne. 15. Poprawa, wystawianie ocen. Semestr II 1. Organizacja i tematyka zajęć, zasady zaliczenia. Powtórzenie samogłosek. 2. Spółgłoski zwarte w izolacji, słowach oraz zdaniach. Słowa błędnie wymawiane 1. 3. Spółgłoski szczelinowe w izolacji, słowach oraz zdaniach. Słowa błędnie wymawiane 2. 4. Spółgłoski zwarto-szczelinowe w izolacji, słowach oraz zdaniach. Słowa błędnie wymawiane 3. 5. Spółgłoski nosowe w izolacji, słowach oraz zdaniach. Słowa błędnie wymawiane 4. 6. Spółgłoski płynne oraz glajdy w izolacji, słowach oraz zdaniach. Słowa błędnie wymawiane 5. 7. Spółgłoski w izolacji, słowach oraz zdaniach - powtórzenie. Słowa błędnie wymawiane 6. 8. Akcent wyrazowy 1 – ćwiczenie właściwego akcentowania wyrazów wielosylabowych. Słowa błędnie wymawiane 7. 9. Akcent wyrazowy 2 – ćwiczenie właściwego akcentowania derywatyw oraz wyrazów złożonych. Słowa błędnie wymawiane 8. 10. Formy mocne i słabe. Słowa błędnie wymawiane 9. 11. Łączenie międzywyrazowe oraz spółgłoski łączące. Słowa błędnie wymawiane 10. 12. Ćwiczenia w transkrypcji. 13. Ćwiczenia w transkrypcji. Powtórzenie przed zaliczeniem. Omówienie formy zaliczenia. 14. Zaliczenie pisemne i ustne. 15. Poprawa, wystawianie ocen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca indywidualna i grupowa, prezentacje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie do zajęć i udział w zajęciach - 20% oceny Test pisemny - 60% oceny Test ustny - 20% oceny Skala ocen: 51-60% - 3.0 (dostateczny) 61-70% - 3.5 (dostateczny plus) 71-80% - 4.0 (dobry) 81-90% - 4.5 (dobry plus) 91-100% - 5.0 (bardzo dobry) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.