Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności wychowawczych w pracy z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną [380-RS5-5JJU] Rok akademicki 2024/25
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności wychowawczych w pracy z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną [380-RS5-5JJU]
Zajęcia: Rok akademicki 2024/25 [2024] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala A112 (war)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
każda środa, 11:30 - 13:00
sala A112 (war)
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Podstawka
Literatura:

Stein, A. (2019). Dziecko z bliska idzie w świat. Warszawa: Wydawnictwo Mamania.

Stańczyk, M. (2024). Moje dziecko się złości. Warszawa: Wydawnictwo Mamania.

Stein, A. (2018). Nowe wychowanie seksualne. Warszawa: Wydawnictwo Mamania.

Kaufman, R. (2016). Autyzm: przełom w podejściu. Białystok: Vivante.

Wilde, K. (2016). Logistyka autyzmu. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.

Liberska, H., Trempała, J. (red.) (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Zakres tematów:

Tematy:

1. Realizacja zadań wychowawczych, uwzględniających specjalne potrzeby osób będących podmiotem zainteresowań oligofrenopedagogiki. (2 godz.)

2. Strategie i style pracy wychowawczej. (2 godz.)

3. Kształtowanie umiejętności porozumiewania się i współpracy w relacjach nauczyciel – uczeń – rodzic. (2 godz.)

4. Analiza skuteczności określonych metod wychowawczych. (2 godz.)

5. Budowa umiejętności pracy na potencjałach osobistych dziecka. (4 godz.)

6. Modyfikowanie niepożądanych zachowań. (4 godz.)

7. Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. (4 godz.)

8. Wpływ ról na relacje interpersonalne. (2 godz.)

9. Kształcenie wybranych praktycznych umiejętności wychowawczych niezbędnych do pracy z młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. (2 godz.)

10. Analiza wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych. (2 godz.)

11. Diagnozowanie poziomu kompetencji wychowawczych. (2 godz.)

12. Zaliczenie na ocenę. (2 godz.)

Metody dydaktyczne:

Metody: dyskusja, burza mózgów, pokaz, metody praktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń:

• obecność na zajęciach (dopuszczalna nieusprawiedliwiona nieobecność na jednych zajęciach – 2 godz., przy czym nie więcej niż 50% liczby godz. przewidzianych na realizację ćwiczeń); nieobecność - zaliczenie indywidualne na konsultacjach

• aktywność na zajęciach,

• przygotowanie zadań praktycznych.

Student podpisuje się w protokole potwierdzając znajomość uzyskanej oceny z ćwiczeń.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)